|
Hej Aminoer Er det muligt, at stifte et I/S sådan uden videre hvis en ud af de to indehævere er under 18 år? På forhånd tak |
Hej!
Nej......man skal være 18, altså myndig.
/Peter
Debat
|
Hej Aminoer Er det muligt, at stifte et I/S sådan uden videre hvis en ud af de to indehævere er under 18 år? På forhånd tak |
Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk
|
Hej!
Nej......man skal være 18, altså myndig.
/Peter |
|
Hej med jer
Jeg ved ikke om det er E&S der sov da vi lavede vores I/S, eller om det er Peter der er forkert på den, men på daværende tidspunkt var der kun 1 ud af de 3 interessenter der var myndig.
Mvh. Jens JI. |
|
Jeg tror det er E&S der har sovet. Man skal i hvertfald være økonomisk myndig for at kunne lave bindende aftaler. Og normalt bliver man først økonomisk myndig som 18-årig. Det kan lade sig gøre før, men jeg kender kun en det er lykkes for, og han var igennem 2 appelsager før han fik lov. men jeg ved ikke hvis det kun er en del af I/S'et der ikke er er myndig, kunne forestille mig at det så kun er de/de interresenter der er myndige, som kan hæfte økonomisk for virksomheden. Men ja, kender godt problematikken. Jeg startede selv med en jævnaldrende, da vi begge var 17 år. Vi forsøgte dengang ikke at momsregistrere virksomheden, og holdte heldigvis omsætningen under 50.000kr indtil vi var fyldt 18 år. På det tidspunkt havde vi tilgengæld oparbejdet en del erfaring, og havde fået hjemmeside osv. op at køre. Så dette kunne måske også være en løsning for jer (afhænger selvfølgelig af branche mv.) |
|
hej jeg er under 18 og er ved at starte I/S. man kan godt starte I/S eller enkeltmands virksomhed hvis du for en tilladelse fra statsforvaltningen, det betyder at dine forældre skal hæfte for at det du laver og skrive under på du gerne må åbne virksomhed. |