Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til konverteringen :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Vores side konverter med cirka 1-2%, har i nogen gode råd til hvordan den kunne komme op? Har så småt hvert igang med splittest, men går lidt sløvt med og få et resultat.

(Er opmærksom på vi mangler en "om os" side)

Håber i har gode tricks :)

Siden er: www.littlethings.dk

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Videoer kunne være en idé. Men når det er sagt, så er der mange parametre til at få en side til at konvertere godt, især en som din.

Held og lykke!

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er nogen varer der kræver lidt ekstra. Hvad tænker du når du siger videoer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha.. Den her slags post plejer at tiltrække mange, der med hvert deres fag mener at kende hemmeligheden ;)

Jeg ville dog gribe det lidt mere "koldt" an.
Har du stats på, hvor kurven knækker?

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke rigtigt. Vi startet sidste år, så den har ikke været meget højere.

Men jeg synes at miste en del på min checkout side. Kan sagtens have 35 i løbet af en dag i checkout hvor kun 15 konverter.

Har selv tænkt om folk mangler en form for tryghed?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan måler du konverteringen?! 


1) Er det besøgende der ser dine links i google / adwords / facebook (alså herfra) -> kikker på hjemmesiden -> køber dine servicer / ringer til dig osv.

2. Kikker på din hjemmeside -> køber dine servicer / ringer til dig osv. 


Hvis 1, er er 1-2 procent en helt OK konvertering din shop taget i mente, mange af de danske foreninger der laver e-handelsanalyser viser ikke meget bedre tal. 

Jeg har lavet produkter der konvertere meget, MEGET mere, men det afhænger af mange ting, prøv blot at overveje følgende: 
- Er du overhovet interesseret i kun at eksponere din side for en målgruppe der foretager køb nu og her. 
- Tænk hvilken værdi mund til mund, branding osv. kan have på sigt.
Salg nu og her (målbar konvertering) er ikke den eneste værdi du bør få ved en eksponering! 

Ergo: 
Som jeg ser det er ordet konvertering desværre lidt blevet et buzz-word framet af SEO konsulenter for at sælge en såkaldt 'målbar' løsning, der bare ikke rigtig fortæller dig hvad du egentligt får ud af det de laver for dig på sigt! 

I virkeligheden kan du godt lave en optimering på en side, der godt nok midlertidig øger konverteringen, men på sigt ødelægger brandet feks. 


Når alt det er sagt, så er der tydeligvis MEGET plads til forbedring på din shop. :-) 

Til start kan jeg anbefale de 13 E-Commerce User Experience rapporter fra Nielsen Norman Group (jeg har ingen kommercielle interesser i at anbefale dem, men bruger dem selv!) - hvis de går dem slavisk igennem fra ende til anden og laver alle de lavt hængende ændringer, så vil du forbedre din side betydeligt! 

Ang. checkout delen, så er dit layout ikke særlig optimal - feks skal jeg scroole ned for at gå til kassen, men det giver siden mig ikke særlig meget lyst til - den giver mig lyst til at opdatere min indkøbs kurv (hvilket du ikke får særlig meget ud af)...  

Siden er støvsuget for påvirking (info, artikler, reviews, testimonials) det er ren shop ... 

Men overall har du også nogle trust issues, dit logo og dit value proposition, virker feks som noget amatør grafik der er smækket oven på en ellers professionel shop, sådan noget giver nemt en underbevist fornemmelse af at der foregår noget lummert. 

Dertil er der ikke nogle elementer på din shop med det formål at skabe trust! 

Ud over en flot designet shop, har du ingen parametre du positionere dig på der skiller dig ud fra dine konkurenter. 

Du har slet ikke nogen reel value propostion: 

Du har ikke nogen 'medlems klub', et af vores hemmelige våben, er feks et rabatsystem til woocommerce vi selv har udviklet, der opgradere de handlende til forskellige niveauer, og giver dem specifikke fordele, rabatter og tilbud alt efter hvor meget de køber - sjovt nok øger det system også konverteringen ret meget.

Din opsamling er stort set gemt væk i bunden af din footer, så du får næppe mulighed for at samle særlig mange op efterfølgende, hvis de dropper ud inden gennemført køb... 

Osv. osv osv ... 
Der er et hav af åbenlyse ting du kan starte med at forbedre på - før det overhovedet kan betale sig at hive mere advanceret værktøjer i brug... :-) 

Held og lykke med det! 

Mvh
Dennis O. Madsen
ADONE.DK 

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)