Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feriepenge eller forhøjet løn?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej IVere,

Som ansat ville I da foretrække at modtage feriepenge (12,5%) eller en løn tilsvarende totalbeløbet? Hvorfor?

Eksempel uden feriepenge: Grundløn på 30.000 + forhøjet løn på 3.750 = 33.750 i totalløn

Eksempel med feriepenge: Grundløn på 30.000 og indbetaling af feriepenge på 12,5% til feriekonto

Jeg ser frem til jeres svar!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:57

Du må ikke gøre andet end feriepenge til feriekonto (eller for visse store med egen garanti) det er ikke lovligt at udbetale dem løbende og du vil kunne skulle af med dem dobbelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Du må ikke gøre andet end feriepenge til feriekonto (eller for visse store med egen garanti) det er ikke lovligt at udbetale dem løbende og du vil kunne skulle af med dem dobbelt

vh John Hannover

En ting er, at man ikke må, men tanken om valgfrihed kan vel godt debatteres.

Jeg ville faktisk foretrække en højere månedsløn og så selv forvalte mine egne penge.

Feriekonto er overformynderi. Mener jeg!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04

Fru Hartmann:
En ting er, at man ikke må, men tanken om valgfrihed kan vel godt debatteres.
det kan den da. Der ligger dog ikke en kina mands chance for at den lov ændres, så man kunne lige så godt diskutere om skat skulle være valgfrit.

Sandheden er vel også, at det givet er rigtigt du kan administrere det, men der er mange familier der ville stå uden mulighed for at holde ferie, endsige fodre børnene under de 6 ugers ferie, hvis pengene var udbetalt og i masser af tilfælde brugt i de foregående 11 måneder. Det var i alle fald klart det som skete inden feriekonto for mange mange år siden indførtes.

Et af de områder der faktisk volder problem mange steder er løn forud - som stadigt findes. Når man slutter sådan et sted, og i næste arbejde har løn bagud som 90% har, så mangler rigtigt mange penge til den måned de nu er uden løn. Forudsebart, men sjældent taget højde for.

vh John Hannover

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:12

Det handler i bund og grund om at folk skal tage ansvar selv.

Den omsiggribende curlingtendens er ikke sundt for samfundet.

Tæring efter næring, opsparing og fornuftig adfærd.... det burde ikke være så svært.

Alternativet er kun at folk må lade være med de dyre rejser - som jo ikke er en ret!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13

Fru Hartmann:

Den omsiggribende curlingtendens er ikke sundt for samfundet.

Tæring efter næring, opsparing og fornuftig adfærd.... det burde ikke være så svært.

Alternativet er kun at folk må lade være med de dyre rejser - som jo ikke er en ret!

nu er ferie konto vel ikke lige del af omsiggribende curling - den er ældgammel - og så er det jo ikke sådan, at feriepenge bare er til dyre rejser.

Det er jo helt enkelt penge der skal bruges i de 6 måneder, til husleje, mad, transport - børne institutioner osv. Alt det forvinder jo ikke i de 6 uger så jeg synes det er superklogt at vi passer på hinanden og sikrer, at pengene fordeles over hele året.

JA det var skønt hvis folk altid kunne passe på sig selv og lægge penge til side til de 6 uger uden løn, men sådan er virkeligheden ikke lige altid - det er lidt samme årsag til kildeskat - folk får ikke lagt til side til skatten altid - virkelighedens ansigt. Med din plan kunne man også afskaffe al folkepension og sætte skatten lidt ned - så kunne folk selv spare op - og ja det var da muligt, men de svageste ville så nok være de som IKKE fik lagt en krone til side - Vi passer lidt på hinanden i et pænt samfund.

vh John H

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)