Hej Rene,
Jeg baksede for et par år siden, selv med en lign. ide - fedt at se, at andre har realiseret det.
I forhold til de tanker, jeg selv har gjort mig omkring det, tror jeg at i kan gøre flg. for at optimere konceptet:
1: Giv konkurrencen fri - hvor lade brugeren indtaste en ønsket pris? Prøv i stedet, at vende den om. Lad brugeren oprette en ønsket vare - send varen i udbud hos leverandører, hvorpå i får en pris retur. Brugeren accepterer her prisen, som værende den "højest mulige".
2: Derpå inviteres venner og bekendte, så man får et "gruppekøb" ud af det - dvs. med alm. markedsmekanismer, så giver en større mængde, automatisk en bedre pris.
3: Købet sendes 1 gang i døgnet, ud til "genbud" hos leverandørerne, som har mulighed for at byde igen, på den aktuelle mængde.
4: Når købet så er udløbet, står man alt andet lige, tilbage med den bedste pris.
Ovenstående vil give både køber og sælger incitamenter til, at holde købet i gang. Køber fordi, at jo flere man kan få med, jo større mængde = billigere pris - Leverandør fordi en større mængde er mere interessant at byde på + leverandøren kan opnå en bedre mængderabat, hos sin producent - også på varer til lager..
Byder gerne ind med mere, hvis du er interesseret :)