Desuden hvis du kigger på hvad der er med i Amino PLUS abonnementet, så er det meget tydeligt at det sælges til erhvervsdrivende.
Nej det er tydeligt det hovedsageligt er målrettet erhvervsdrivende (men ikke at det kun er for dem), for på siden hvor man tilmelder sig, kan man tilmelde sig uden CVR nummer, hvilket netop indikerer at dette ikke kun er for erhvervsdrivende men også på private, som f.eks. er ved at starte virksomhed op. Husk at loven handler især om hvem man giver mulighed for at købe, og netop ikke hvilken målgruppe man selv definerer man har.
Jeg kan garantere dig for at det ikke er med den tanke at vildlede nogen som helst, som Martin også siger: "hvorfor skulle vi dog det?"
Selvom tanken ikke er at vildlede nogen, så kan man konstatere at kigger vi tilbage har der været flere tråde herinde, hvor folk er blevet overrasket over de skulle betale moms oveni den pris der er angivet rundt omkring, så de er blevet vildledt, selvom det ikke var meningen.
Prøv lige at se Metro-dommen igen. Selvom man skulle have CVR-nummer for at få et Metrokort, og kun kunne handle med det, skulle de alligevel opgive priser inkl. moms, dels pga de varer de solgte og dels pga. deres markedsføring. Amino er slet ikke gået så langt, og her kan man signe op og betale som privat, loven er helt klar på dette område.
Jeg tror (uden at vide det) at hvis man havde en Netto hvor langt de fleste produkter var gratis, så ville man også være mere overbærende.
Grunden til jeg gerne tager denne diskussion, er at i et forum som Amino er det vigtigt der ikke ligger en masse misinformation, og når en person som Martin (med den autoritet han har) skriver at han ikke tolker loven som at man skal skrive priser inkl. moms selvom man sælger ydelser til private, så er det nødvendigt at nogle får rettet denne misforståelse, så det ikke står uimodsagt. Hvis man sælger ydelser til private (selvom ens primære målgruppe er B2B), og man ikke angiver moms på priserne, kan man altså rende i nogle store bøder, så korrekt information er vigtigere her, end at være overbærende.
Hvad Amino vælger at gøre er jeg bedøvende ligeglad med, det kommer ikke mig ved, jeg stejler bare lidt når der kommer den slags informationer omkring mærkning, som potentielt kan koste læseren mange penge i bøder, hvis han tror på de forkerte informationer der er fremkommet flere steder i denne tråd.