Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg tage for et link?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er blevet kontaktet af en webshop, der ønsker at købe et link fra en hjemmeside jeg har. Siden ligger i top på google inden for min niche og ranker hurtigt på de emner jeg skriver om, den er mobilvenlig, hurtig, har kvalitets tekster og alt det der som google kan lide. Jeg har ikke tidligere solgt links på denne måde, som regel laver jeg en anmeldelse og beholder produktet som "betaling", så jeg ved ikke rigtigt hvad en fair pris vil være for et link på min side. Shoppen ønsker at give et engangsbeløb, hvad vil I mene er en rigtig pris?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 18:38

Jeg læste engang at ca. 1,6% af brugerne klikker på et banner når de besøger et site.

Find ud af hvad ca. prisen er for et klik på adwords for din branche, divider beløbet med 100 og gang det med 1,6 og gang det så med antallet af de forventede besøgende i den periode de ønsker at købe reklameplads for.

Så ved du hvad du kan forvente fra google, og har dermed et udgangspunkt, men ellers er 2-3øre per pageview sikkert ikke skudt helt ved siden af.

Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:03

Tak for dit svar. Jeg er dog ikke helt sikker på jeg forstår, hvor du vil hen. Jeg skulle nok have gjort det klart, at de køber ikke linket for trafikken men på grund af dets SEO-værdi. Webshoppen er relateret til min niche dog uden at være direkte indenfor den og de ønsker ikke linket prominent placeret, så der vil ikke være mange der trykker på det - endsige ser det. Det er altså kun Link-building værdien de er interesserede i.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:14

Mortenskildpadde:

Tak for dit svar. Jeg er dog ikke helt sikker på jeg forstår, hvor du vil hen. Jeg skulle nok have gjort det klart, at de køber ikke linket for trafikken men på grund af dets SEO-værdi. Webshoppen er relateret til min niche dog uden at være direkte indenfor den og de ønsker ikke linket prominent placeret, så der vil ikke være mange der trykker på det - endsige ser det. Det er altså kun Link-building værdien de er interesserede i.

Giv dem et bud du selv betragter som højt og se hvad de svarer.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)