"Du kan kun tilføje en variant pr. egenskab type" i Prestashop
Tilmeldt 8. Mar 15
Hej alle aminoer
Jeg tænkte på om der nogle der ved hvad jeg skal gøre ved sådan en fejlmeddelse i Prestashop. Lad mig forklare :
Jeg har denne grønne giraf plakat i min webshop og jeg vil gerne have flere kombinationer af ham.
Han skal f.eks kunne bestilles i A5, A4, A3 og A2 og der er også flere varianter af denne plakat. Som f.eks denne brune
Og denne sort/hvide
Når jeg så prøver at oprette de forskellige størrelser brokker den sig.
Hvad skal jeg så gøre ? Det er jo rimelig vigtigt at der bliver vist at man kan købe den i flere størrelser.
VH Hanne
Svar
Tilmeldt 8. Mar 15
Er er slet ikke nogen der kan hjælpe? Nogen der ved hvad jeg skal gøre ?
Jeg er kørt fast i at oprette varekataloget..
VH Hanne
Svar
Tilmeldt 13. Feb 13
Christian Olsen
Skrevet
23-06-2015 kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej Hanne.
Hvilken version Prestashop har du? :)
Svar
Tilmeldt 8. Mar 15
Hej Christian
Æh, den nyeste. Kan jeg svare det ? Ved ikke hvilken version det er. Men vil gerne finde ud af det, hvis jeg vidste hvordan.
Jeg sidder lige med det nu, og prøver igen. Måske er jeg lidt tættere på, eller også er jeg kommet længere væk.
VH Hanne
Svar
Tilmeldt 8. Mar 15
Hej Igen
Jeg er stadig ligeså langt, kan jeg fortælle dig.
Jeg er under "Varianter", hvor jeg prøver at indtaste de forskellige parameter til hver plakat. Men som sagt, vil den ikke oprette flere varianter.
Hvis det f.eks var T-shirts jeg solgte, så skal man da også kunne bestille dem i flere størrelse indenfor hver farve..
Meget mystisk.
Tak, hvis du kan hjælpe mig.
Svar
Tilmeldt 13. Feb 13
Christian Olsen
Skrevet
23-06-2015 kl. 12:42
Svar
Hej igen,
Jeg skulle lige have installeret den nye version (jeg kører stadig på den gamle).
Først og fremmest skal du uploade alle 3 billeder - altså de 3 forskellige farver -
Herefter skal du gøre præcis som du gør, dog lyder det til at du prøver på at tilføje alle 3 værdier i samme variant, men du kan altså kun vælge en ad gangen.
Så i værdi vælger du kun én farve og én størrelse f.eks. brun A3 og udfylder merpris/varenummer osv, så trykker du gem og bliv.
Bagefter laver du igen en variant der hedder brun A5 osv.
Jeg håber det giver mening, det er lidt svært at formulere skriftligt.
---------
Du kan også vælge "Product Combinations Generator" som er en hurtigere måde at oprette alle kombinationerne på.
Svar
Tilmeldt 13. Feb 13
Christian Olsen
Skrevet
23-06-2015 kl. 12:49
Svar
F.eks. sådan her. :)
Svar
Tilmeldt 8. Mar 15
Hej Christian
Det ser spændende ud. Jeg bliver nød til først at kigge på det i morgen, hvor jeg også vender tilbage til dig.
Tak
Svar
Tilmeldt 8. Mar 15
Hej Christian
Nu har jeg kigget på dit , og jeg kan kun sige at det virker. Jubii...jeg har bare lige oprettet tre forskellige størrelser til den grønne giraf.
Så kommer det til at se sådan her ud i shoppen
Og det er lige sådan jeg vil have. Jeg kan godt se hvad du mener med, at jeg skal oprette en variant af gangen. Fedt og tusind tak for hjælpen.
VH Hanne
Svar
Tilmeldt 8. Mar 15
Nu har jeg testet ""Product Combinations Generator" og hvor er det lækkert, nemmere og godt at jeg ved det nu. Tusind tak igen.
VH Hanne
Svar