Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb fra tysk apple store uden tysk moms

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et enkeltmandsfirma, jeg har købt nogen fra den tyske Apple Store, som er blevet sendt til en tysk adresse (da det ikke kan købes i DK og apple ikke sendt til DK)

Men har sat mit danske firma som faktura adresse.

Sådan som jeg har forstået reglerne, når man har et firma i inden for EU og handler med et firma inden for EU, kan man bede som en faktura UDEN moms, ved at oplyse sit danske CVR nummer og får en refusion af momsen.

Det har jeg tidl. gjort, da jeg købte "Apple Dev program" men der var også tilføjet DK moms, der var intet program, Apple lavede en ny faktura og jeg fik refunderet momsen.

Nu har jeg så ved mit købe i den tyske Apple Store, bedt om det sammen, da jeg har forstået at man kan gøre det sådan

OBS der er 19% tysk moms på fakturaen fra den tyske Apple store.

men nu skriver apple følgende:

Thank you for your recent Apple Store order. 

To review  your VAT refund request, we require a German VAT number valid in VIES.

Please advise if your company also has a German VAT number.

Thank you for choosing Apple.

Sincerely,
Apple Store

Det mener jeg ikke er korrekt, da det er inden for EU, men tager jeg fejl?

evt. nogen har har et link til reglerne på engelsk, hvis jeg har ret?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

for at noget i EU kan sende til et andet lands momsregistrerede firma, så skal de kunne bevise at varen forlader det land - og det kan de jo netop ikke her, så derfor skal der være tysk moms på

Jeg tror ikke du via skat.dk kan søge refusion som du kan for rejseudgifter, så du må bare tage hele beløbet ind som køb uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er korrekt at man kan fakturere uden moms.

Når jeg køber varer i Tyskland bliver jeg faktureret uden moms. For at virksomheden i Tyskland kan fakturere uden moms skal virksomheden kunne dokumentere at varerne FORLADER Tyskland. Det kan de ved hjælp af f.eks. en kvittering fra det tyske postvæsen.

Nogle gange bestiller jeg varer hvor jeg selv skal stå for hjemtransport. Hertil sender firmaet en faktura med tysk moms. Når jeg så får f.eks Blue Water Shipping til at hente pallen for mig, får jeg en kvittering. Denne kvittering sender jeg til min tyske leverandør som derefter krediterer momsen tilbage til mig.

I dit tilfælde har de sendt til en tysk adresse og har derfor ikke forladt landet. Du kan derfor IKKE få krediteret momsen. Du skal altså dokumentere at varerne forlader Tyskland og denne dokumentation skal du sende til Apple store i Tyskland. Men jeg tror desværre ikke der er noget at gøre. Når du skal handle sådan noget er det altså en rigtig god idé blot at købe det i Danmark hvorefter du jo blot kan bogføre det som købsmoms og modregne med din salgsmoms.

Mange hilsner

Mads

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

nesbi90:

Det mener jeg ikke er korrekt, da det er inden for EU, men tager jeg fejl?

evt. nogen har har et link til reglerne på engelsk, hvis jeg har ret?

Hvad er det du har købt ? En ydelse eller en vare ?

Varer og ydelser skal nemlig behandles forskelligt i forhold til leveringssted.

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

for at noget i EU kan sende til et andet lands momsregistrerede firma, så skal de kunne bevise at varen forlader det land - og det kan de jo netop ikke her, så derfor skal der være tysk moms

Jeg tror ikke du via skat.dk kan søge refusion som du kan for rejseudgifter, så du må bare tage hele beløbet ind som køb uden moms

vh John Hannover

John han var hurtigere end mig.. ØV :(

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

nesbi90:

Det mener jeg ikke er korrekt, da det er inden for EU, men tager jeg fejl?

evt. nogen har har et link til reglerne på engelsk, hvis jeg har ret?

Hvad er det du har købt ? En ydelse eller en vare ?

Varer og ydelser skal nemlig behandles forskelligt i forhold til leveringssted.

Jeg går ud fra, at det er varer når han har købt på Apple Store i Tyskland? ;)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Herlev:

Jeg går ud fra, at det er varer når han har købt på Apple Store i Tyskland? ;)

Du har sikkert ret! men ville bare ikke svare uden at det afklaret først.

 

Men i øvrigt enig med både dig og John, hvis eller det er en vare trådstarter har købt Wink

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en vare, jeg har købet et Apple Watch som jeg skal bruge til test af apps.

Hvis jeg kunne ville jeg selvfølgelig have købt det i DK, men da Apple ikke har lanceret det i DK endnu, er dette ikke muligt.

Den tysk Apple Store sender desværre kun til tyskland, derfor har jeg en mellemmand som modtaget pakken og sender den videre til DK

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Den eneste måde hvorpå du kan få din moms tilbage er at få Apple Store Tyskland til at kreditere beløbet til dig. Du skal dog dokumentere overfor dem, at produktet har forladt Tyskland.

Jeg tror umiddelbart ikke der er noget at gøre i din situation, da de jo har sendt den til en tysk adresse.

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svarene alle sammen, jeg må prøve at sende dem kvitteringen for exporten til DK, og se om det lykkes

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)