Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville du investere 500.000,- kr. i?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 16. May 13
Indlæg ialt: 28
Fra  BEYXND Clothing Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at bashe spreadbetting, forextrading eller daytrading generelt - handler det selv meget. Men har man ingen forstand på markedsbevægelser og teknisk analyse, så er det altså ikke noget man skal vove sig ud i.. Jeg tabte alt jeg ejede da jeg startede, fordi jeg netop læste en post som din. Dumt? Enormt. Dyre lærepenge? Det ka du bande på. Men ja, man kan tjene gode penge på daytrading, forex m.v., men man kan så sandelig også sætte alt over styr hvis man ikke har styr på det. No pun intended. 

Tilmeldt 13. Jun 15
Indlæg ialt: 278
Fra  Thyshoppen.dk Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville uden tvivl investere en del af det i det appprojekt, som jeg har i tankerne og derudover synes jeg aktier lyder ovenud spændende! Og så kunne der måske falde en lille øre af til nogle af de mange ungdomsorganisationer såsom Coding Pirates :-) 

Fra London
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu et godt spørgsmål, og jeg skal være ærlig at sige, at det faktisk er et svært et. Nu står jeg ikke med 500.000 at kunne investere, eller generelt penge jeg kan investere med, så det er egentlig ikke noget jeg har tænkt på. 

Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd
Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville investerer en 30% i diverse aktie index, S&P 500, C20, DAX osv. Så ville jeg smide 10% samlet i tesla, Apple og Google. Der er enormt potentiale i selvkørende biler, og jeg tror de 3 firmaer kommer til at få en god del af den branche.
Tesla har Elon Musk i ryggen(Han sparker røv).
Google er allerede godt i gang med Google Self Driving Car, og så har de haft Sebestian Thrun med om bord.
Apple kommer sikkert med en iCar, når branchen modnes lidt mere :-).

Så ville jeg investere en 40% i long-term government bonds og så en lille procentdel i guld. Resten ville jeg bruge på personligudvikling: Bøger, kurser, uddannelse og udvikling eller opkøb af affiliate sites.

Det er ikke fordi jeg har handlet meget med aktier osv, men jeg synes sådan en All Weather Portfolio giver god mening.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det kommer vel an på hvor man er i sit liv. Er man oppe i alderen skal man jo nok have en lidt mere forsigtig investeringsprofil end hvis man er ung.

Thomas W Bonderup:
... Resten ville jeg bruge på personligudvikling: Bøger, kurser, uddannelse og udvikling ...
 

Det er også noget jeg ville have foreslået. Sidste år investerede jeg et større beløb i mig selv, og kan mærke at det virkelig rykker noget. På sigt virker det som en mere attraktiv investering for mig (synes at investering i aktier er så kedeligt).

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Resten ville jeg bruge på personligudvikling: Bøger, kurser, uddannelse og udvikling


Hvad ville i foreslå af køb hvis man vil udvikle sig som person? Gerne kom med nogen eksempler på bøger, foredrag eller andet. Gør intet hvis bøgerne er på engelsk.

Tak for alle de gode forslag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er rigtig mange gode guldkorn i disse 6 bøger:
MONEY Master the Game: 7 Simple Steps to Financial Freedom - Tony Robbins
Think and Grow Rich - Napoleon Hill
The E Myth Revisited - Michael E. Gerber
The 4-hour work week - Timothy Ferriss
Awaken The Giant Within - Tony Robbins
Managing Oneself - Peter F. Drucker

Gode bøger om iværksætteri
KICK-ASS – Fra kælder til milliard - Jesper Buch
Iværksætter til jeg dør 2.0 - Martin Thorborg
E-pusher - Martin Thorborg
Sådan blev jeg Kasi Jesper
Datingkongen af Morten Wagner
Made In America - Sam Walton

Gode bøger investeringer og trends
Børshandlens psykologi - Lars Tvede
Børshaj - Lars Tvede
Super Trends - Lars Tvede
Wall-Street - Per Wimmer
Den grønne boble - Per Wimmer

Hvis jeg skulle bruge nogle penge på foredrag, ville jeg købe et foredrag hos:

Brian Tracy - Han er rigtig dygtig, når det kommer til personlig udvikling. Han har lavet mange gode videoer på youtube, som du kan starte med gratis. www.youtube.com/user/BrianTracySpeaker

Tony Robbins - De bøger han har lavet er guld værd, så mon ikke også hans foredrag er pengene værd.

Jordan Belfort - Han er en af de bedste i verden, når det kommer til salg og overtalelse. Hvis du vil udvikle dig på det punkt, er han manden du skal have fat i. Han har måske ikke det bedste ry efter Stratton Oakmont, men han er virkelig skarp.

Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er helt uudnyttet marked i at gøre curling til en til spændende sport at se, det samme med baseball

Tænkt over det engang

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Emilborg:
Hvad ville i foreslå af køb hvis man vil udvikle sig som person? Gerne kom med nogen eksempler på bøger, foredrag eller andet. Gør intet hvis bøgerne er på engelsk.

Thomas kom med en række gode forslag til bøger. Jeg er ikke den store læsehest, jeg får mest ud af at arbejde med ting. Fruen har været på en masse workshops med Tony Robbins og lign. og det har hun været begejstret for. Jeg har betalt for at være i netværk, og givet mig selv fri til at fordybe mig i de ting jeg brænder for, og opnå en ekspertviden på nogle områder. Det øger min egen værdi og jeg tjener mere.

For nogle kan det også være at tage en HD, MBA eller lign. Det er jo typisk også noget der giver et fornuftigt afkast.

Mvh Carsten

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)