Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til overdragelse af virksomhed!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!!

Jeg står og opkøbe en virksomhed, som privat person. Det er en webshop, der sælger tøj. Det er underordnet.

Jeg vil bare gerne have nogle råd til, hvad jeg skal være opmærksom på, når jeg køber en allerede eksisterende virksomhed. Skal holde møde med dem på mandag, nogle ting der er gode at spørge om? ..

Måske der er nogle der har prøvet noget lignende eller andet, der kan komme med gode råd.

Ser frem til nogle kompetente svar, eller nogle evt. spørgsmål til mit indlæg!

Mvh. Yngvi K.!

Dbh. Yngvi

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:05

Sørg for ikke at købe deres cvrnummer med, men køb aktiviteterne i selskabet og sørg for at få aftalt skrifligt med leverandører at du kan overtage aftalerne med dem på samme vilkår.

På den måde sikrer du dig imod krav rettet mod den "gamle virksomhed" kan komme dig til skade efterfølgende.

Jeg kan varmt anbefale dig at hyre en advokat og en revisor til at håndtere det for dig, jeg har netop selv været hele møllen igennem, og de 50.000 til advokat/revisor var givet rigtig godt ud! 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:20
Okay, tak for rådet.. - Men hvad med en

standard overdragelses kontrakt, hvor kan man få sådan en? Det er ikke så store beløb vi arbejder med. Og vil også gerne se hvordan en sådan en ser ud..

Dbh. Yngvi

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:01

Jeg tror ikke der som sådan findes en offentlig tilgængelig standardkontrakt, jeg formoder at advokaterne er ret glade for at få lov til at tilpasse deres til lejligheden når de støder på en klient der har behov for at bruge sådan en.

Uden at lægge hovedet på blokken mener jeg at vores var 34 sider lang, så det er ikke småting, især ikke hvis du, ligesom vi, skal overtage personale også, så bliver det hele lidt mere indviklet, især hvad ansvar angår :) 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 16:27

Det ville nok hjælpe lidt med lidt info om str. der er jo forskel på om det er en lille virksomhed der omsætter for 20.000 eller for 2 mio.

Som nævnt vil det være en fordel at overtage aktiver alene frem for at overtage selskabet og eventuelle forpligtelser.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:45

Det er på nuværende tidspunkt en meget lille tøjbutik jeg overtager. (webshop). Jeg overtager alle aktiver. Men da den er meget lille, har jeg fra andre steder fået anbefalet, at jeg selv skal komme med en standard kontrakt.. Nogen der ved hvor jeg skaffer sådan en??!! ..

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)