Hej Jeg er i gang med at lave en forbrugerundersøgelse for at finde ud af, om der er interesse for mine varer, og hvor meget folk er villig til at betale. Varerne (som er brugskunst) er ret lækre, tager lang tid at lave og er unikke, hvilke gør at produktionsprisen bliver ret højt. Forsendelsesprisen kan jeg også regne med at det bliver relativ højt, da det land de kommer fra ikke har noget hav. Hvordan finder jeg ud af om folk vil betale de høje priser, når prisen ikke er 100% fastlagt? Hilsen Camila |
Hej Camilla.
Den er svær. Men du må i al fald starte med at finde din minimumspris. Husk at få alle produktionsomkostningerne og spild og husleje og administration osv. med. Hertil lægger du din ønskede timepris.
Der er ingenting på markedet, du kan sammenligne med?
Du er måske ofte i en situation, hvor det forventes, at du tinger om prisen. Her kan du så starte lidt højt osv. "som man nu gør".
Jeg ved ikke, om du har overvejet auktioner? Jeg ved dog ikke lige, hvordan det skulle foregå :-)
Men, du er næsten nødt til at forsøge dig frem. Jeg går ud fra, at du (også) viser varerne frem på en hjemmeside? Prøv at lade være med at skrive priser på ("ring efter pris") og se, hvad der sker. Eventuelt blot på nogle. Bare en idé. Du kan jo være ærlig og sige, at du faktisk ikke ved, hvad du skal tage for dem og lade interesserede selv komme med et bud.
God vind!