Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til prisfastsættelse og forbrugerundersøgelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med at lave en forbrugerundersøgelse for at finde ud af, om der er interesse for mine varer, og hvor meget folk er villig til at betale. Varerne (som er brugskunst) er ret lækre, tager lang tid at lave og er unikke, hvilke gør at produktionsprisen bliver ret højt. Forsendelsesprisen kan jeg også regne med at det bliver relativ højt, da det land de kommer fra ikke har noget hav.

Hvordan finder jeg ud af om folk vil betale de høje priser, når prisen ikke er 100% fastlagt? 

Hilsen

Camila

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:19

Hej Camilla.

Den er svær. Men du må i al fald starte med at finde din minimumspris. Husk at få alle produktionsomkostningerne og spild og husleje og administration osv. med. Hertil lægger du din ønskede timepris.

Der er ingenting på markedet, du kan sammenligne med?

Du er måske ofte i en situation, hvor det forventes, at du tinger om prisen. Her kan du så starte lidt højt osv. "som man nu gør".

Jeg ved ikke, om du har overvejet auktioner? Jeg ved dog ikke lige, hvordan det skulle foregå :-)

Men, du er næsten nødt til at forsøge dig frem. Jeg går ud fra, at du (også) viser varerne frem på en hjemmeside? Prøv at lade være med at skrive priser på ("ring efter pris") og se, hvad der sker. Eventuelt blot på nogle. Bare en idé. Du kan jo være ærlig og sige, at du faktisk ikke ved, hvad du skal tage for dem og lade interesserede selv komme med et bud.

God vind!

Tilmeldt 18. Feb 15
Skrevet kl. 09:38

Tak for svaret Jørgen

Jeg har ikke nogen hjemmeside der viser varerne endnu. Jeg havde tænkt mig at sende en forbrugerundersøgelse gennem min netværk for at finde ud af, hvad folk kunne være interesserede i at købe og egentlig også, hvor meget de er villig til at betale for dem. Du kan få en beskrivelse af varerne her:

"Produkterne er lavet af FSC-certificeret regnskovstræ som blev kasseret. Træet er bearbejdet af lokale folk fra regnskovsområdet som arbejder efter en århundrede gammel tradition for bearbejdning af træ. Det tager 7 år at lære denne kunst. Produkternes design er inspireret af naturen og udarbejdet af en designer fra New York. Træets smukke farve og mønstre kombineret med håndværkerens egen stil gør hvert enkelt produkt til et unikt stykke kunst. Produkterne sælges i eksklusive butikker i bl.a. New York. Pga. oplæringstid samt produktionsform bliver der ikke produceret mange af disse varer, hvilket gør at der er en begænset antal af dem"

På markedet er der en del designbrugskunst fra kendte brands, som ikke koster særlige meget og der er andre der koster en del. Men ud fra selve træart og produktionsform så er der ikke andre varer der ligner dem... så vidt jeg kunne se.

Her kan du se et eksempel for en af de varer der koster mest

Og her er en billigere eksempel

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:50

Wow, det er flot!

Du har ikke bedt om kritik at teksten, men jeg tillader mig at give lidt alligevel.

CGF:
Produkterne er lavet af FSC-certificeret regnskovstræ som blev kasseret.

Dette lyder ret negativt. Er det træ, som er til overs i en anden process eller andet?

Desuden kunne navnet på designeren være interessant medmindre han/hun samtidig er en konkurrent.

CGF:
..bliver der ikke produceret mange af disse varer, hvilket gør at der er en begænset antal af dem

Ja, dét hænger sådan lissom sammen :-).

Hvis du allerede har satset på, at der er et marked, synes jeg - som sagt - bare, du skal gå i gang. Men det ene udelukker jo ikke det andet.

God vind! Læg gerne en hjemmesideadresse, når/hvis du får én.

Tilmeldt 18. Feb 15
Skrevet kl. 11:51

Jeg tror der er et marked. Folk synes det er rigtigt flot og at det er en god idé.

Det jer er bekymret for, er om folk er villig til at betale høje priser for varerne.

Ja, træet er kasseret, så det er genbrugstræ. Dem der fælder træerne bruger som regel kun 40% af den. Resten bliver kasseret. Træet kasseres også, hvis der er hul ind i. Det første billede viser et hul træ, som blev transformeret til kunst :).

Jeg vil tænke mig om, hvordan jeg markedsfører dem, så det ikke fremstå som dårlig materiale. Tak for din kommentar :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)