Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjene penge på "privat fester"?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Et par af mine kammerratter og jeg vil gerne prøve at arrangere en fest med det formål at "tjene penge" hvilke regler er det i forhold til den slags? Kan man undgå at kalde det "en virksomhed", hvem skal indvoldveres?

Kom med nogle gode råd og den slags! Det ville vi sætte stor pris på :D

På forhånd tak

antonredneb@gmail.com

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 352
Fra  Hype Media Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil sælge alkohol, skal du have en alkoholbevilling: https://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/alkoholbevilling/

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Wagner der ved med til at starte Dating.dk startede som ung med, at tjene penge på den måde. 

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

I slutfirserne og starten af halvfemserne arrangerede jeg halfester sammen med en kammerat. Det var før Internettet og Facebook, og vi var glade amatører. I starten annoncerede vi kun med hjemmelavede plakater, som blev hængt op på skoler og centrale steder. Senere havde vi råd til radioreklamer, men vi scorede aldrig kassen på det. Vi havde typisk et par tusinde i overskud, som vi brugte til kapital for næste event. 

Vi gjorde ofte det, at vi lavede en aftale med en idrætsforening, en stor café/spillested eller lign. De stod for baren og fik således al fortjenesten for salg af øl og vand. Så havde vi ikke problemet med tilladelse osv. Vi havde indtægten fra døren og garderoben, men skulle så leverer underholdningen i form af DJ's (ofte os selv) og artister/bands samt sikkerheden i form af dørmænd. Nogle gange var vi nødt til at leje ekstra lyd og lysudstyr samt biler til logistikken. 

Murphys lov siger: at hvis noget kan gå galt, så går det galt. Vi var nogle knægte på 18-20 år som ikke havde skyggen af idé om, hvad vi lavede. Jeg husker med gru og krumme tæer en halfest vi havde arrangeret i en anden landsdel. Vi havde klaret det hele over telefonen og betalt lokale for at annoncere. Der var booket en artist fra England og det hele var totalt hypet. Lige indtil vi ankom med alle vores talenter og måtte sande at de lokale havde taget røven på os. Der kom 8 (otte) betalende gæster til et event der først ville være en fortjeneste ved 200 betalende gæster. Det endte med at vi måtte tage flugten i vores udlejningsbil, som vi skadede i farten (not my finest hour).

Andre gange var der problemer med sikkerheden, fordi der opstod slagsmål, hvor der blev ødelagt inventar og materiel. Således røg vores depositum. Der var problemer med personale som stak penge i lommen fordi vi ikke havde nogen form for kontrol eller erfaring. Vi fik alle mulige afsindige erstatningskrav for tøj og genstande der var blevet væk i garderoben, støjklager fra naboer osv. osv. osv.

Jeg prøver ikke at tage modet fra jer, men blot sige at I bør omgive jer med folk i stoler på samt høste nogle erfaringer inden I slår for store brød op. Det er andre tider nu, hvor man kan sætte en fest op på Facebook og nærmest følge tilmeldingerne minut for minut. 

Held og lykke med festerne :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)