hej amino brugere.. jeg har planer om og starte en enkelmandsvirksomhed , der skal importere fødevare specialiteter fra frankrig med videre salg over webshop. Men har så mange spørgsmål jeg skal have svar på inden da.. håber evt i kan/vil være behjælpelig.. 1. er der specielle krav regler når det gælder import af fødevarer.. (Vi snakker ikke ferske vare, men konserves, olie & eddiker og ligende).? 2. Er der nogle regler i forhold til prissætning man skal tag højde for når man skal snakke med leverandøren af produktet.? 3. Må man godt have varelager i egen hus når det nu ik er andet end konserves og olie/eddiker.? 4.er der krav til start kapital ved enkelmandsvirksomhed, samt skal man have seperat bank konti til sin virksomhed eller er det fint med bare og holde regnskab ? 5. jeg ved hvad jeg vil sælge, men er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, i forhold til og kontakte de lokale producenter, og snakke med dem om jeg gerne vil sælge deres produkter i danmark, via en webshop.. Nogen ideer? 6. Jeg er ik noget tal geni, men prøver og forklare mit spørgsmål alligevel.. hvis jeg nu køber (A) til 15kroner af producenten og der er 5kroners leverings omkostninger, så vi er samlet på 20kr i udgifter,(skal jeg betale nogen form for afgift for og sælge det videre i dk) ? Nu er produktet i mine hænder, må jeg så sælge videre til 40kroner?, igen siger vi jeg har 5 kroner i forsendelses omkostninger, så er der 15kroner i profit. Er det så ren profit eller skal jeg til og betale afgifter/moms/skat etc af dette også? 7. Er det muligt og lave en hjemmeside selv, hvor på man kan få betaling via diverse kort, eller skal man have en professionel til og ordnet sådanne ting? Evtuel nogle der har bud på sider man kan bruge til og lave sådan sider ? Og links til priser for og kunne modtage dk over nettet.? håber i kan hjælpe med mine begynder spørgsmål... Mvh mokkaholic |
Ingen der har svar?