Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spoergsmaal vedr. webhosting.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet en virksomhed op i forbindelse med et projekt sammen med en kammerat. Vi er stadig ved at udvikle paa ideen, men er nu begyndt at skulle bruge en email. Vi har koebt et domaene for laengst som vi endnu ikke har brugt. En hjemmeside bliver ikke aktuelt pt., Men haaber det snart bliver aktuelt. Anyways, vi vil helst gerne undgaa at oprette en midlertidig hotmail eller gmail, da vi foeler det virker lidt mere serioest med en mail tilknyttet vores domaene. Kan man koebe sig ind ved et webhotel og saa benytte mailen med det samme? Uden at benytte en hjemmeside? Og hvis vi f.eks. paa et tidspunkt faar brug for egne servere foelger mailen saa med? Den er vel tilknyttet det domaene vi har koebt ikke?

Paa forhaand tak.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:33

Som du selv er inde på er domæne og webhotel to forskellige ting.

Der er intet til hindring for at du lejer et webhotel hvor du får emailkonti med i købet, og kun bruger det til email.

Du kan også vælge et mailhotel for sig selv, men hvis det blot er til småting du skal bruge mailen her i starten vil de fleste billige hoteller fint leve op til dine krav.

Du kan altid flytte dit domæne til den udbyder du senere skifter til.

Hvis du skal have egen server kan du blot flytte domænet over på dette (Du skal så blot have DNS hostet et andet sted) og køre din egen mailserver, men som en sidebemærkning skal det lige nævnes at det ikke "bare lige" er noget man sætter op og kører afsted selv uden videre. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:37

Selvfølgelig kan det der lade sig gøre det kræver bare du finder en udbyder som gider gøre sig lidt mere besvær end sædvanligt.

Vi laver det f.eks. til 50 kr om måneden, det er så godtnok for et helt webhotel men der er ingen der tvinger dig til at benytte det, vi kan nøjes med at sætte mailen op i første omgang.

Jeg har kunder der har haft erfaring med de helt billige hosts hvor de ikke var tilfredse med at han f.eks. havde mail hos dem og hjemmeside et andet sted. Men de fleste steder hvor du giver 50kr eller over burde nok være til at snakke med om det :) 

Tilmeldt 21. Oct 06
Skrevet kl. 16:54

Mht. egne servere ved jeg godt det ikke er lige til. Det var maaske daarligt formuleret. Det jeg mente var at hvis det i fremtiden ville blive aktuelt med egne servere saa ville mail adressen vel flyttes medover? Altsaa man skal vel ikke skifte mail?

Webhotel er praecis det vi leder efter da vi indenfor naermeste fremtid vil have en side oppe at koere. Men har brug for en mail til at kontakte firmaer, personer osv.. Syntes bare det virker mere serioest at det ikke er en gmail eller hotmail..

Men tak for det hurtige svar begge to. Saa vil jeg kigge paa nogle webhoteller. :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 17:00

DW:

Mht. egne servere ved jeg godt det ikke er lige til. Det var maaske daarligt formuleret. Det jeg mente var at hvis det i fremtiden ville blive aktuelt med egne servere saa ville mail adressen vel flyttes medover? Altsaa man skal vel ikke skifte mail?

Det er intet problem, så længe du har domænet har du også adgang til at håndtere @domæne email-konti hos den udbyder du nu engang måtte vælge, eller selv sætte din egen mailserver op til det.

Det sidste vil jeg dog ikke anbefale dig selv at kaste dig ud i, og du skal op i et ret stort volumen for det kan betale sig. 

Tilmeldt 21. Oct 06
Skrevet kl. 17:04

Okay, tak for svaret.

Er der nogen der kan anbefale en udbyder?

Jeg har kigget pà:

phphotel.dk

one.com

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:07

Hvis du kigger på hoteller som one.com kan du glemme alt om det vi har snakket om her. Jeg "anbefalede" vores egen hosting tidligere, jeg ved at Anders også kan klare skærene for dig. Men du skal glemme alt om at finde noget som helst til 9kr om måneden og forvente professionel service :) 

Tilmeldt 21. Oct 06
Skrevet kl. 00:00

Hejsa,

Jeg må nok indrømme at jeg har været inde at se på begge jeres sider. Men det er pinligt at sige, men jeg aner ikke en pind om webhosting.. Og meget af det der står på jeres sider aner jeg ikke hvad betyder. Embarrassed PHP4/PHP5, APACHE, virtuelle servere osv..

Jeg ved vores behov er det her:

Som kan deles op i faser:

Fase 1:

Vi har et domæne hvor vi vil have tilknyttet en del mails. Måske en mindre hjemmeside som indeholder nogle beskrivelser(eventuelt 2 hjemmesider).

Fase 2: 

På sigt vil der blive tale om en omfattende hjemmeside hvis vi kan få det hele på plads.. Og denne hjemmeside vil forhåbentligt have en masse trafik i særdeleshed fra Spanien(ved ikke om dette har indflydelse). Og det er med mulighed for betaling via kort(pbs), Paypal(Hvis dette er optimalt)

Fase 3:

En ligeså omfattende side vil blive etableret i Danmark, med de samme krav, men måske vil denne side skulle indeholde flere funktioner.

Kan godt se at 9 kr. i måneden og professionel service ikke hænger sammen, men problemet er at vi faktisk intet aner om webprogrammering og webhosting. Ligenu er vi i dialog med en som muligvis vil kigge på projektet og melde tilbage om det er noget han kan stå for. Altså programmeringen af siden. Derfor er vi begyndt at kigge på en udbyder til hosting.

Det virker måske spøjst at gå ind i noget man ikke aner så meget om. Vi mener bare vi har fået en rigtig god ide som vi kan føre ud og klare det administrative og ledelsesmæssige. Vi forsøger så at finde en til det tekniske.

Håber dette afklarede lidt på vores situation.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 00:05

DW:

Hejsa,

Jeg må nok indrømme at jeg har været inde at se på begge jeres sider. Men det er pinligt at sige, men jeg aner ikke en pind om webhosting.. Og meget af det der står på jeres sider aner jeg ikke hvad betyder. Embarrassed PHP4/PHP5, APACHE, virtuelle servere osv..

Der er ingen der siger det skal være nemt at finde vej i junglen af internet-teknologier og andre ting der relaterer til det.

PHP er et sprog man anvender til programmering af serverside scripting (f.eks. til webshops, kontaktformularer og alt muligt andet.
Det kan groft sagt det samme som det mindst lige så kendte ASP.

Inden du vælger en udbyder bør du nok konferere med din udvikler omkring hvad han/hun skal bruge, evt lade vedkommende stå for det.

Ellers er du naturligvis velkommen til at kontakte de udbydere du kunne have interesse i at anvende og høre deres holdning til din problemstilling, jeg er ganske sikker på at de fleste er villige til at hjælpe dig på plads med en løsning. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)