Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software-, svagstrøm- og dataingeniører søges

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg arbejder på en startup af en automatiserings løsning henvendt til private, og er i den forbindelse ved at samle et mindre team med de rette kompetencer, som sammen med mig kan udvikle løsningen, og bringe den ud til kunderne.

Hvis du besidder de rette kompetencer og kemien er rigtig, vil du skulle indgå på lige fod med mig og de andre i teamet, og være villig til at bruge tid og energi i udviklingen af løsningen, til gengæld for en andel af virksomheden.

Teamet mangler pt.:

- Software ingeniører (Programmører) med kompetencer inden for Android/iOS/Windows phone, Linux/OS X/Windows, BSD, C++ samt andre platforme/programmeringssprog  

- Svagstrøm,- eller dataingeniører med kompetencer inden for udvikling og konstruktion af elektroniske apparater og komponenter. Erfaring med netværk, trådløs kommunikation, lyd- og video er en fordel - men ikke et krav

Hvis du er autodidakt eller har anden uddannelse end de nævnte, men besidder én eller flere af ovenstående kompetencer, er du også meget velkommen til at kontakte mig.

Send mig en mail på: mft.tsh@gmail.com hvis du er interesseret eller har spørgsmål. Gerne med en kort beskrivelse af dig selv ift. ovenstående.

De bedste hilsner

TSH

Fra Køge
Tilmeldt 3. Apr 14
Skrevet kl. 18:30

Kære alle,

Ved nærmere eftertanke er min beskrivelse af løsningen noget vag, da den er begrænset til "Automatiseringsløsning henvendt til private". Så lige et par ord mere om løsningen, så I bedre kan vurdere om det har interesse.

Løsningen er en såkaldt "Smart Home"/automatiserings løsning, som dels består af en række hardware enheder, og dels af et kontrol program, hvorfra brugeren kan overvåge og styre f.eks. el forbrug, varme, lys, lyd og video i hjemmet.

De bedste hilsner

TSH

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 19:40

Hej TSH,

For at dit indlæg er interessant, så mangler der lidt informationer i dit indlæg.

Du kan blandt andet forsøge at forklarer omkring følgende.

- Hvor vil dette samarbejde finde sted ?

- Er der tale om lønnet stillinger du søger, eller er der tale om ejer andele?

- Hvad er din egen erfaring og hvad bringer du selv med til projektet, udover idéen ?

- Er det et ny startet projekt, eller har I været igang i et stykke tid, og hvis I har hvor mange er I så i projektet. ?

- Hvor lang tid forventer I at man skal bruge på projektet er dette en fuld tids stilling eller er det et fritids projekt ? 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:54

Jeg sidder lidt med samme holdning som Kevin.

Det er et super spændende område, og jeg har erfaring med de fleste af områderne (udvikling af software, consumer elektronik etc.). Den store ubekendte for mig er kapital. Det er dyrt at udvikle elektronik, lave prototyper, producere til lager, typegodkendelser etc. Software er mere et spørgsmål om mandetimer.

Jeg har en Nest thermostat derhjemme, og kan styre den via iPhone app'en. Der kan også kobles andet til Nest systemet, såsom lys, og de har endda et offentligt tilgængeligt API så man kan udvikle app og applikationer ovenpå deres produkter. Se evt. her: https://developer.nest.com 

Min holdning er, at det er bedre at udvikle software til sådan en eksisterende platform, end at skabe hele platformen, inkl. hardware, fra bunden. Det kan måske komme senere.

Mvh Carsten

Fra Køge
Tilmeldt 3. Apr 14
Skrevet kl. 13:20

Hej KevinSJ,

Tak for din besked og interesse.

Samarbejdet vil i opstartsfasen for softwaredelens vedkommende foregå hos de enkelte teammedlemmer, med løbende kommunikation og sparring over tlf., mail, skype m.m. Det samme med hardwaredelen, dog kombineret med IRL møder, hvor man kan komme mere i dybden med de aspekter, som kræver det.

Som jeg skrev i første indlæg, så er der i opstartsfasen tale om ejerandele, til gengæld for en ligeværdig position i virksomheden.

Jeg har erfaring inden for følgende områder, som jeg derfor overvejende vil stå for i opstartsfasen:

- Viden om og erfaring med eksisterende software- og hardware Smart Home løsninger
- Markeds- og kundeanalyse
- Administration
- Kommunikation
- Projektledelse
- Salg og markedsføring
- Design (Grafisk, hjemmeside og produkt)

Der kun mig indtil videre, og jeg har været i gang med idéen i 1-2 år. Jeg er pt. i dialog med et par andre mulige teammedlemmer inden for de beskrevne områder, så er ikke usandsynligt, at vi inden for kort tid er 3 stykker, med de rette kompetencer ift. opstart og udvikling af MVP.

Der skal forventnings afstemmes omkring tidsforbruget. Men karakteren af projektet med ejerandele og indflydelse vil nok gøre det til overvejende et fritidsprojekt i opstartsfasen. Dog med klare intentioner om at gøre det til en fuldtidsbeskæftigelse, så hurtigt som muligt.

Håber det besvarede dine spørgsmål.

Dbh TSH

Fra Køge
Tilmeldt 3. Apr 14
Skrevet kl. 13:50

Hej Carsten,

Mange tak for din interesse.

Ærgerligt at du ikke umiddelbart er interesseret, da du lyder til at kunne bidrage med meget til projektet.

Carsten Jacobsen:
Den store ubekendte for mig er kapital. Det er dyrt at udvikle elektronik, lave prototyper, producere til lager, typegodkendelser etc. Software er mere et spørgsmål om mandetimer.

Jeg er helt enig i at det kræver en del ressourcer. Derfor er løsningen i mange tilfælde baseret på allerede eksisterende elektronik - og på nogle områder GPL- eller BSD software, som sættes sammen på en ny måde, for at holde omkostningerne nede. Derved kan ressourcerne anvendes, hvor de gør mest gavn - f.eks. ift. design og brugervenlighed. Samtidig vil dele af løsningen være "lukket", så konkurrenter ikke kan kopiere løsningen.

Ift. lager, så er dimensioner på produkterne ikke store, og når produkterne kommer i handlen, så er idéen at lade detail elektronikforretninger stå for salget, så større lager undgås. Mht. typegodkendelser, så er en stor af delene i enhederne allerede typegodkendte, så kunne ikke forestille mig at det ville volde større problemer. Endelig er der softwaredelen. Er enig i at det kræver tid, så der vil der skulle investeres i projektet. Dog er tidsforbruget mindre end det kunne have været, pga. anvendelsen af GPL- og BSD software. 

Carsten Jacobsen:

Jeg har en Nest thermostat derhjemme, og kan styre den via iPhone app'en. Der kan også kobles andet til Nest systemet, såsom lys, og de har endda et offentligt tilgængeligt API så man kan udvikle app og applikationer ovenpå deres produkter. Se evt. her: https://developer.nest.com 

Min holdning er, at det er bedre at udvikle software til sådan en eksisterende platform, end at skabe hele platformen, inkl. hardware, fra bunden. Det kan måske komme senere.

Jeg er langt hen ad vejen enig med dig i, at f.eks. NEST gør det rigtig godt. Jeg er dog samtidig overbevidst om, at der er plads til et alternativ på markedet, som byder på andre aspekter ift. funktionalitet og pris. Derfor er min klare holdning også, at det giver mening at udvikle et nyt system - i stedet for at udvikle til eksisterende systemer.

Det var kort - men håber det var afklarende.

Dbh TSH

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)