Jeg har gennemlæst måske alle relevante tråde på amino.dk vedr. emnet, men er stadigvæk lidt i tvivl. Først og fremmest så har vi fundet en produktgruppe på aliexpress, som vi gerne vil hjemtage til Danmark. Produktets pris inkl. fragt er langt under 80 kr., og der kommer dermed hverken gebyr, eller told på fra Post Danmark, sådan som jeg har forstået. Jeg kan forstå på Cookie - John Hannover fine side her: Er det nødvendigt med en eksporttilladelse for dette, eller giver det en masse unødig bøvl? Vi regner ikke med at sende varer retur, da vi snakker pakker med værdi fra 5-79 kr. Lad os hypotetisk antage, at vi allerede har fået nogle varer hjem fra Kina, inden vi blev importregistrede. Er dette et stort problem? Ifl. Anette Sand ( http://anettesand.dk/2010/brevkasse-privat-eller-erhvervsabonnement-til-mobilen/ ) så gør det ikke noget, hvis eget eller virksomhedens navn står på fakturaen, da man hæfter privat for det alligevel. Er det også tilfældet her, ved købt fra udlandet? Vi er et I/S. Er der nogen som netop nu, køber varer på aliexpress til under 80 kr. inkl fragt, og som kan foreklare os om deres proces? Skriver i virksomhedens adresse som modtager på aliexpress, og ryger den direkte i postkassen hjemme i jeres virksomhed, eller tager Post Danmark den alligevel ud, og i skal betale gebyr på 160 kr.? Håber nogen kan kaste lidt mere lys over vores spørgsmål :) |
Hej Maelstrom.
Det er ulovligt at købe varer fra udlandet privat, med videresalg for øje.
Du skal import registres hvis du ønsker at importere noget, og sælge det videre.
Dermed sagt at du skal oprette et CVR nummer, hvor du samtidig kan blive import registret.