Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indkøbsopgave

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med en eksamensopgave hvor vores fokus er at lave en tøjkollektion som fokusere på tøjspild, derfor vil vi gerne undgå masseproduktion og da vi er en "ny opstartet virksomhed" vil vi gerne spare så meget som muligt der hvor vi kan.

Vi tænker at producere i Polen og så spare engrosledet væk ved at få det sende direkte til vores butik? Har i nogen tips eller ideer hvordan det kan gøres bedst og hvilken leveringsklasul der er bedst at bruge (her tænker jeg på fob, cif osv.). 

Hvis i andre forslag til hvordan det bedst blive produceret for at undgå tøjspild, må i meget gerne skrive det. 

På forhånd tak!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 19:56

Hvad forstår du ved tøjspild?   Der er jo ikke nødvendigvis en sammenhæng mellem masseproduktion og tøjspild.

Hvorfor er det lige du vil starte produktion i Polen? 

Tilmeldt 21. May 15
Skrevet kl. 20:11

Jeg tænker både på unødvendig masseproduktion men også på at beholde tøjet længere (vi lever meget i en brug og smid væk kultur). Fx. også at genbruge tøj. 

Vi tænke på polen, da det er tæt på vi dermed sparer transportudgifter, men også sparer told og moms da det er Europa. Derudover har vi hørt at de har et lavere minimum end fx. i Tyrkiet som vi også havde med i vores overvejelser. 

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 20:30

Hejhejhej1:
Fx. også at genbruge tøj. 

I har ikke overvejet at kigge nærmere på selve genbrugstøjet? Kunne i lave et sjovt og anderledes koncept med genbrugsstøj (ex. hvor i laver en bestemt beklædnings-del af genbrugsstof/tøj), får i jo helt sikkert et fokus på mindre "spild" af tøj. 

Held og lykke med det :)

Mvh Uffe

Tilmeldt 21. May 15
Skrevet kl. 20:38

Vi kan desværre ikke ændre vores koncept nu og da ide er desværre blevet taget af en anden gruppe :( Men tak for dit forslag!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)