Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS og momsregisteret.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennem Europa Kommissions hjemmeside, ved indkøb i udlandet, opdagede jeg jf. deres hjemmeside at jeg højest sandsynligvis ikke er momsregisteret - er det korrekt eller en fejl, når jeg har et CVR.nr? (IVS-selskab)

I så fald, hvad betyder det jeg ikke er momsregisteret - skal jeg ikke betale moms? (jeg har endnu ikke omsat for 50.000,-)
Kan jeg ikke få tilbagebetalt moms, før jeg er momsregisteret? af de investeringer, som er købt i firmaet.
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1112
Skrevet kl. 11:07

Det at du har et cvr nt på IVS betyder ikke du er momsreg. DU SKAL GÅ I VIRK.DK under ændringer blive momsreg., så vil dit cvr nr blive et moms nr. Går der for lang tid kan der blive problemer med skat om reg. som sklal gælde fra IVS start, Ja du kan godt fratrække momsen når du er reg,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30

Morten L:
Gennem Europa Kommissions hjemmeside, ved indkøb i udlandet, opdagede jeg jf. deres hjemmeside at jeg højest sandsynligvis ikke er momsregisteret - er det korrekt eller en fejl, når jeg har et CVR.nr? (IVS-selskab)

I så fald, hvad betyder det jeg ikke er momsregisteret - skal jeg ikke betale moms? (jeg har endnu ikke omsat for 50.000,-)
Kan jeg ikke få tilbagebetalt moms, før jeg er momsregisteret? af de investeringer, som er købt i firmaet.

Du skal se at blive momsregistreret som IVS. Det kræver at du går i virk.dk og logger ind og går i ændringsblanketten og sætter kryds i moms

Du kan ikke trække moms fra noget fra tiden inden du fik sat kryds og blev momsregistreret som udgangspunkt. Du må jo så heller ikke fakturere med moms

Det helt afgørende er nu at du omgående går ind og ændrer. Du kan ha andre fejl så - står du i offentligt ejerregister osv?

Du kan garanteret med fordel lade selskabet købe min E-BOG OM IVS til 44 kr + moms - der er huskelister og alt muligt andet jeg vil påstå du kan ha brug for. Alt for mange IVS stiftes fordi det er så let og "billigt" uden at ejer faktisk rigtigt ved, hvad det er at drive et selskab. Bogen vil hjælpe dig meget vil jeg påstå

Ind og momsregistrer. I begyndelsen kunne man ikke momsregistrere samtidigt med stiftelse, det skulle ske lige efter - så en del har misset

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:09
Tusinde tak for jeres svar.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)