Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hej derude

vi er havnet i en lidt kedelig situation, hvor vi har en lille tvist med vores webdesigner og webprogrammør

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres bud på følgende:

•  hvad vil det koste i timer ( design og programmørtimer ) at lave en debatside, hvor man har mulighed for at vælge 2 forskellige typer indlæg og så kan hver " tråd " få en markering ala euroinvestors aktiedebat.
  • Hvad vil det koste i timer ( design og programmørtimer ) at lave en underside, som er bygget op med et par billeder og lidt beskrivelse af en bolig, og hvor man kan klikke videre til endnu en og endnu en ( 3 ialt )og hvor man skal kunne afgive bud på boligens pris og sende denne pris ind til os ( samme funktion som et nyhedsbrev )
  • Hvor langt kommer man i jeres verden normalt med ca 100  tkr til en hjemmeside - kan man da forvente at det ikke kun er statiske sider?

Jeg vil blive meget glad hvis nogen af jer fagfolk vil give et bud på dette. Det skal være et rimeligt skøn - i får nok ikke nogen forretninger ud af det ( ikke i første omgang ihvertfald ) jeg har bare behov for nogenlunde at vide hvad omfanget er.

Ser rigtig meget frem til at høre fra jer.

Stifter og partner i www.boligudland.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:10

Til gældende timepriser er der vel en 100-200 timers programmering i dit budget alt efter hvilket firma du vælger.

Jeg vil godt vove den påstand at du bør forvente mere end statiske sider for det antal timers arbejde, ellers skal der godt nok være tale om mange statiske sider, men på den anden side hvad vil formålet være med statiske sider i det omfang.

Dine spørgsmål om pris i punkt 1 og 2 kan jeg ikke besvare ud fra det du skriver, kommer an på hvilken kontekst det indgår i med resten af websitet.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:10

mikaeld:
  •  hvad vil det koste i timer ( design og programmørtimer ) at lave en debatside, hvor man har mulighed for at vælge 2 forskellige typer indlæg og så kan hver " tråd " få en markering ala euroinvestors aktiedebat.
  • Hvad vil det koste i timer ( design og programmørtimer ) at lave en underside, som er bygget op med et par billeder og lidt beskrivelse af en bolig, og hvor man kan klikke videre til endnu en og endnu en ( 3 ialt )og hvor man skal kunne afgive bud på boligens pris og sende denne pris ind til os ( samme funktion som et nyhedsbrev )

• Det er meget svært - eller nok nærmere umuligt at give dig et estimat på timeantal for sådan en løs beskrevet opgave. Så forvent ikke at der kommer mange seriøse svar på de 2 spørgsmål. Nogle vil sikkert kaste sig ud i at give et estimat, men med 95% sikkerhed vil det ikke være et realistisk estimat når opgaven for beskrives i detaljer.

mikaeld:
    Hvor langt kommer man i jeres verden normalt med ca 100  tkr til en hjemmeside - kan man da forvente at det ikke kun er statiske sider?

For 100.000 kr. kommer man ofte et ret godt stykke af vejen - og ihvertfald skridet videre end en statisk hjemmeside. Du kan dog også sagtens få lavet løsninger der ligger langt over 100.000 kr.
    Fra Vadum
    Tilmeldt 7. Nov 05
    Indlæg ialt: 862
    Skrevet kl. 21:51

For 100 store burde det ikke være noget problem at lave det beskrevne produkt. Men hvad er problemer her - har I været uenige om opgavens indhold?

At vi mener det måske kan gøres billigere er jo ligegyldigt hvis I (dig og programmøren) på forhånd har aftalt en pris der siger noget andet. At jeg mener det overkill når en kollega har solgt C5 for 100.000 til en landmand berettiger jo ikke landmanden til at nægte at betale regningen - han har fået det aftalte produkt.

Har du fået det aftalte produkt er der ikke noget at komme efter. Har du fået mindre end det aftalte, kan du godt forlange mere. Har I derimod indgået en alt for løs aftale har du et problem.

Fra Kastrup
    Tilmeldt 19. Sep 06
    Indlæg ialt: 954
    Skrevet kl. 10:56

Morten Ellegaard Larsen:
    når en kollega har solgt C5 for 100.000 til en landmand berettiger jo ikke landmanden til at nægte at betale regningen - han har fået det aftalte produkt.

Jo, det kan han der vist godt nægte :)

Men for at vende tilbage hvad topic handlede om, hvis din beskrivelse af det du har ønsket dig har været så svævende som her, så er der jo nok smidt et par ekstra kroner oveni.

Jimmy

Fra Vadum
    Tilmeldt 7. Nov 05
    Indlæg ialt: 862
    Skrevet kl. 14:13

Dimsedut:

Morten Ellegaard Larsen:
    når en kollega har solgt C5 for 100.000 til en landmand berettiger jo ikke landmanden til at nægte at betale regningen - han har fået det aftalte produkt.

Jo, det kan han der vist godt nægte :)

Ikke hvis han på forhånd har accepteret løsningen...

Og så skal jeg nok lige understrege at det i ovenstående tilfælde nok snarere var en konkurrent end en kollega. Det var altså ikke en løsning som mit firma havde leveret - når jeg læser det nu, kan jeg se at det nemt kan opfattes sådan. Big Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)