Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler - kan jeg betale kreditor løbende eller skal løbende indtægt beskattes først?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nødt til at skille. Er det selskab så kan du ikke skyde ind og trække ud over simpel mellemregning. Er det personlig virksomhed så kan du og den store forskel er jo, at du i personlig virksomhed ER helt samme person og skat som selskabet. Du kan låne din personlige virksomhed alle de penge du vil og du kan hæve alt det du vil uden skat kigger på det

Det er gennemgået mange gange her i links om at skyde penge ind. Jeg tror ikke du har læst dem - men er det personlig virksomhed er skat helt ligeglad med hævninger og indsættelser. Når du har en EKSTERN kreditor så er det penge DU har lånt og dem skal du betale tilbage med beskattede midler, KUN hvis det er dine egne beskattede penge du har skudt ind, kan du få dem igen uden skat, for så har du jo betalt skat af dem inden du skød dem ind

Har du lånt eksternt som du skriver - af kreditor - så skal der være betalt skat af det overskud du betaler tilbage med - også i personlig virksomhed og det er lig - det skal være beskattet overskud

Jeg synes du skal få en revisor faktisk - læst evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html men jeg tror du skal sidde med en revisor eller bogholder faktisk, for svaret er givet - mange gange på flere forskellige måder - i tråden - så tag en personlig samtale men en der kan forklare ud fra dine egne tal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense M
Tilmeldt 6. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:13

Jeg har forstået hvad du siger, jeg stillede blot spørgsmålet op på en lidt anden måde pga tvivlen jeg havde.

Jeg sætter stor på dine uddybende svar og tid afsat til det.

Hilsen

Daniel

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 16:09

Hvis du mener du har likviditet til det kan du godt afdrage på gælden til din ven, men du kan selvfølgelig ikke fratrække det som en udgift firmaet (resultatopg) men kun i balancen.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)