Hej Aminoer, Jeg sidder og er ved at stifte en PMV virksomhed. Dog er jeg stødt på et spørgsmål jeg simpelthen ikke kan finde svar på.
Jeg er ny i faget, og dumt lyder det, men jeg er voldsomt forvirret angående betaling af skat. Der står på virk.dk's beskrivelse af en personlig mindre virksomhed (kilde: https://startvaekst.virk.dk/opstart/vaelg-virksomhedsform/personlig-mindre-virksomhed) "Dit overskud af personligt ejet virksomhed bliver beskattet som personlig indkomst. Kontakt SKAT eller læs mere på www.skat.dk." Hvis en af jer kunne forklare mig, skåret helt ud i pap så selv en børnehaveklasses elev kunne forstå det, hvordan jeg betaler min skat i en PMV virksomhed, ville det være fantastisk.
mvh Rasmus :-) |
du angiver forventet overskud i udvidet selvangivelse som du skal be skat om - så får du girokort til skat 10 gange per år
År et kan du også vente til året er gået og udfylde udvidet selvangivelse med dit overskud - så betaler du skat (personlig skat som hvis du har brugt dit fradrag er ca 44%) med et rentetillæg
vh John Hannover