Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan betaler jeg skat som PMV (Personlig mindre virksomhed)?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg sidder og er ved at stifte en PMV virksomhed. Dog er jeg stødt på et spørgsmål jeg simpelthen ikke kan finde svar på.

Jeg er ny i faget, og dumt lyder det, men jeg er voldsomt forvirret angående betaling af skat.

Der står på virk.dk's beskrivelse af en personlig mindre virksomhed (kilde: https://startvaekst.virk.dk/opstart/vaelg-virksomhedsform/personlig-mindre-virksomhed)

"Dit overskud af personligt ejet virksomhed bliver beskattet som personlig indkomst. Kontakt SKAT eller læs mere på www.skat.dk."

Betyder det, at jeg IKKE skal ind på SKATs hjemmeside og registrere mit overskud, hvorefter jeg løbende får sendt  giro-kort til mig? Hvis nej, hvordan gør jeg så?

Hvis en af jer kunne forklare mig, skåret helt ud i pap så selv en børnehaveklasses elev kunne forstå det, hvordan jeg betaler min skat i en PMV virksomhed, ville det være fantastisk.

mvh Rasmus :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20

du angiver forventet overskud i udvidet selvangivelse som du skal be skat om - så får du girokort til skat 10 gange per år

År et kan du også vente til året er gået og udfylde udvidet selvangivelse med dit overskud - så betaler du skat (personlig skat som hvis du har brugt dit fradrag er ca 44%) med et rentetillæg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 15
Skrevet kl. 00:24

Super - tak for svaret John.

Ved du tilfældigvis hvordan man skal bære sig ad hvis man har frikort? Skal jeg bare gøre SKAT opmærksom på det når jeg beder om en udvidet selvangivelse?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 09:44

Du går bare ind i forskudsopgørelsen og vælger "har startet ny virksomhed". Så indtaster du forventet overskud og du betaler det så løbende sammen med din anden personlige skat hvis du har arbejde ved siden af. Ellers går jeg ud fra du får tilsendt girokort.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30

rasmusjeppsen:
Ved du tilfældigvis hvordan man skal bære sig ad hvis man har frikort? Skal jeg bare gøre SKAT opmærksom på det når jeg beder om en udvidet selvangivelse?
det fungerer helt automatisk. Når du får udvidet selvangivelse + udfylder og har frikort så regnes det frikort helt automatisk med. Du betaler så kun AM bidrag 8% på fortjenesten indtil frikortet er opbrugt

vh John Hannover

Tilmeldt 22. Feb 15
Skrevet kl. 23:48

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:

Du går bare ind i forskudsopgørelsen og vælger "har startet ny virksomhed". Så indtaster du forventet overskud og du betaler det så løbende sammen med din anden personlige skat hvis du har arbejde ved siden af. Ellers går jeg ud fra du får tilsendt girokort.

Tænker du på "Overskud af selvstændig virksomhed før fradrag for medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag, renter og rentekorrektion?" under "Nystartet virksomhed" Andreas?

Med hensyn til den udvidede selvangivelse, så står der inde på SKATs hjemmeside: (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1981890

"Du skal have udvidet selvangivelse for første gang:

Når du er logget på, skal du vælge ret årsopgørelsen/selvangivelsen og sætte hak ved, at du har udenlandsk indkomst, har startet virksomhed eller forældreudlejet. Så får du automatisk en udvidet selvangivelse."

Problemet er bare, at jeg kun kan gå ind og rette den fra 2014, hvis jeg går ind på tastselv.skat.dk? I så fald kan jeg ikke se hvor jeg er i stand til at rette den for 2015? Måske er det bare mig der er blind? Det er vel tallene i 2015 jeg skal pille ved og ikke 2014?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)