Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlånsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ønsker at starte et firma, hvor jeg låner penge ud til private, da jeg er helt ny i faget og ikke ved hvor jeg skal starte og hvad reglerne er inde for den verden, vil jeg starte med at beskrive min plan, også håber jeg at jeg får den tilsvarende hjælp til at tag det første skridt..

igennem årene har jeg opsparet en del penge og jeg føler at jeg gerne vil investere dem i noget hvor der er en god chance for de kan vokse, jeg tænker at jeg vil starte med lidt små lån, med en god rente og derefter udvide.

1. Hvilket selskab skal jeg åbne, tænkte selv ApS eller?
2. Jeg vil gerne have en hvis form for sikkerhed, hvis en låner/klient ikke betaler, som f.eks. inkasso eller noget lignede?
3. Hvad skal man betale skat af og i hvilken omfang.
4. Alt andet vigtigt info modtages gerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06

sådan en virksomhed skal ha finanstilsynets godkendelse og man forudsætter nok dels rigtig store midler og sikkerhed - og baggrund hvor man ikke skal høre hvad man skal betale skat af

Ikke for at drille - men opstart af udlånsvirksomhed er meget vanskeligt og skal godkendes i finanstilsynet så start evt der

Skal af din fortjeneste - som formentlig vil være renter i hovedsagen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:12

Hej John tak for svaret, jeg sad godt og læste på deres hjemmeside tidligere, min tanke var der måske var andre alternativer for opstart a sådan en slags virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15

det kan være som personlig eller selskab men i alle fald skal en egentlig låde/udlånsvirksomhed finanstilsynsgodkendes og det er ikke sådan lige til.

Du kan godt låne til en ven - men ikke officielt udlån/indlån uden den godkendelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Marbella
Tilmeldt 11. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:22

Hej StorePlaner.

Jeg har d.d læst dit opslag med interesse.

Jeg ville i den forbindelse høre, om det evt. er muligt at fange dig på Skype.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror da bestemt, at StorePlaner har gode og seriøse hensigter. Men jeg vil sige til alle, der vil prøve sådan en måde at finansiere deres (forretnings)ideer på, at man skal se sig ganske nøje for, hvem man låner penge af og til hvilke konditioner. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)