Jeg er i gang med en hjemmeside som jeg tænker at drive trafik til via søgeordet 'tekstforfatter'.
Målgruppen er SMV'er med behov for god tekst til deres online markedsføring. Det kan være blogindlæg, cases, almindelige indholdssider om værdier, vision og lign., produktbeskrivelser, regulære salgssider, nyhedsbreve osv. osv.
Men nu er spørgsmålet så: hvad leder de kære søgende efter når de sidder bag skærmen og skriver 'tekstforfatter'?
Forestiller mig nemlig at nogen også leder efter tekst til f.eks. mere informativ/undervisende indhold, hvor der ikke som sådan skal 'sælges' noget. Og hvad med fordelingen i forhold til tekst til online kontra fysiske produkter som flyers og lign. Nogen bud? :)
Hvornår kunne du som selvstændig eller virksomhedsejer finde på at bruge en tekstforfatter?
Du har vel ikke kun tænkt dig at bruge ét søgeord?
Til spørgsmålet hvad folk bag skærmen søger efter:
Jeg tror kun folk søger på tekstforfatter, hvis de har et tekstrelateret problem/opgave, eller hvis de vil vide mere om hvad en tekstforfatter laver.
Til dit andet spørgsmål:
Hvis jeg skulle bruge en tekstforfatter, kunne det være til en del forskellige slags tekstrelateret opgaver, som fx tekstindhold på en hjemmeside, eller tekstindhold til brochure, flyeres m.m.
Det kunne også være angående en oversættelse til engelsk, eller tysk osv.
Du har vel ikke kun tænkt dig at bruge ét søgeord?
Det var faktisk min tanke til at begynde med. Bare for at teste om folk klikker og der kommer kundehenvendelser. Men måske der en smartere måde at gøre det på? Og tak for svaret. Stor hjælp.
Jonas de Linde:
Hvis jeg skulle bruge en tekstforfatter, kunne det være til en del forskellige slags tekstrelateret opgaver, som fx tekstindhold på en hjemmeside, eller tekstindhold til brochure, flyeres m.m.
Ok. Hvad tror du så dine kriterier ville være for at hyre en bestemt tekstforfatter? Referencer, eksempler på tidligere arbejde, pris, andet?
Ok. Hvad tror du så dine kriterier ville være for at hyre en bestemt tekstforfatter? Referencer, eksempler på tidligere arbejde, pris, andet?
Helt klart referencer, så man kan se hvilken kvalitet, man kan regne med at få. Prisen er selvfølgelig også vigtig, især i startup fasen, hvor det handler om, at få flere kunder, som medfører flere referencer og anbefalinger.