Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP: udarbejdelse af forretningsplan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville gerne høre om der er nogen herinde der sidder med det magiske råd når det handler om udarbejdelse af en forretningsplan? Jeg har fundet flere steder på internettet hvor man kan se skabeloner, eksempler og søge inspiration på hvorledes en sådan plan skal se ud, men mit problem er, at de fleste er yderst detaljeret i forhold til f.eks. budget, kunder osv.. 

Mit indtryk er, udefra de eksempler på forretningsplaner som jeg har set, at disse har haft drevet virksomhed i flere år inden de startede på udarbejdelse af forretningsplanen.

Så mit spørgsmål er:

- Kan man lave en forretningsplan der ikke er yderst detaljeret, men som alligevel bliver betragtet seriøst?

På forhånd mange tak til dem der kan hjælpe.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:08

Hejsa Silver

Hvis jeg var dig ville jeg tage et kig på "Business Model Canvas" - det er et simpelt og godt framework som jeg selv bruger. 

Vægten her er lagt på et "Lean" Canvas som du kan lave på en eftermiddag og så justerer til løbende.

Min erfaring er at Forretningsmodeller i form af lange og detaljerede dokumenter ikke er ret meget værd. Virkeligheden ændre sig undervejs, og hvis du ikke har mulighed for løbende at justerer i din model efterhånden som du bliver klogere, ja, så er sådanne modeller bare spild af tid (og papir).

//Morten

Tilmeldt 31. Mar 12
Skrevet kl. 12:28

Hej Morten

Tak for det hurtige respons.  Dette "Lean" Canvas ser interessant ud.

Hvad gør du hvis du er i tvivl om hvad du skal udfylde i en eller flere af kategorierne?

/Silver

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 12:41

kig på starvaekst.dk :) masser af gode skabeloner :)

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 12:41

**   Startvaekst.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:49

Silver30:
Hvad gør du hvis du er i tvivl om hvad du skal udfylde i en eller flere af kategorierne?

Tvivl er godt - det giver jo mulighed for at tænke tingene igennem Wink  -  I princippet bør du tage stilling til alle felterne, nogle gange er virkeligheden dog den at det ikke er alle der i den konkrete situation er lige væsentlige - men er du ikke helt skarp på det nu, så lad dem stå åbne, prøv evt at læse lidt om hvad/hvordan, og så ta' stilling til dem senere.

//Morten

Tilmeldt 31. Mar 12
Skrevet kl. 14:44

Tak for rådene.

God dag

/Silver

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)