Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent hjælp...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ny bruger herinde og har et spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Har selv søgt i forrummet dog forgæves så håber der er nogen der sidder med den viden jeg har brug for.

Here goes, har en idé/opfindelse jeg gerne vil have patenteret jeg er dog i tvivl om hvor og hvilke muligheder jeg har. Overvejer de nordiske lande, men har jeg ret i at jeg ikke har nogen form for garanti for at der ikke er en eller anden amerikaner der syntes det er en supergod idé og så sætter det i produktion i USA ? Er godt klar over han ikke kan tage patent på det i USA(eller nogen andre steder for den sags skyl), men rent juridisk har jeg så nogen muligheder for at afholde ham fra at kopiere produktet og sælge det i USA eller hvor han nu kunne ha lyst uden for de nordiske lande ?

Kan jeg udvide patentet ? altså har jeg mulighed for at udvide mit patent for at undgå kopiering efter jeg har lavet patentet og sat det i produktion osv. ? eller skal det hele foregå på engang for at have muligheden for at undgå kopiering ?

Mvh. og på forhånd tak for hjælpen
Kenneth Dunker

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

For at du kan komme i nærheden af og være berettiget til patent på eksempel et nyt produkt, så skal produktet afvige meget tydeligt fra hvad der er alm. kendt. Du må på ingen måde offenligøre din ide - om det så er i en lille lokal avis - samtidig med at du indsender patent ansøgningen.

Forbered dig på, at det er en dyr fornøjelse, at søge patent. På jp.dk kan du læse, at markedet for eksempel kopimøbler som tordner frem.

Lad os antage at du pr. dato xx 2008 får patent på dit produkt i DK > Der til er der en tidsfrist for patentsøgning i de øvrige EU lande. Kan du ikke af mange årsager som eksempel økonomi, opfylde de krav, så bortfalder din ret til at søge patent i de øvrige EU lande. Hvis en producent i et andet EU land får viden om dit produkt, så kan han frit og kvit producere kopi og sælge det i EU - hvilket du ikke kan forhindre ham i / gøre indsigelser imod.

Du kan hente mere info og link om patent - brugsmodel registrering på Dansk Design Center link http://www.ddc.dk

nankai   

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)