Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering som arbejdsgiver

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige ved at registrere mig som arbejdsgiver på virk.dk (ændring i min allerede oprettede virksomhed), men sidder og bliver helt i tvivl:

Der bliver spurgt om hvordan jeg udbetaler løn til mine ansatte; her kan jeg vælge imellem "almindelig udbetaling af løn til fastansatte (inkl. b-indkomst)" og "Kun b-indkomst (engangsvederlag til musikere, forfattere, foredragsholder o. lign." 

Min virksomhed skal sende eventpersonale ud til kundens arrangementer - det vil altså sige at de skal arbejde nogle timer lejlighedsvist og skal aflønnes for de timer de er ude på en bestemt opgave. De er ikke sikret arbejde hver måned og de skal alle aflønnes som b-indtægt (det er et fritidsjob).

Synes ikke at jeg har kunnet finde frem til svaret i søgeresultatet, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Hilsen Tatiana

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16

Du lyder jo til at ville høre under løsning to med Kun b-indkomst - engangsvederlag i dine øjne, MEN hvis det ikke er meget lejlighedsvis ansættelse, så kan det mindst lige så godt være helt alm løn - godt nok til nogen der arbejder "fra og til" men de samme som arbejder fast - med visse mellemrum, og så bør benyttes bi-kort (hvis de bruger deres hovedkort til anden indtægt) og a. indkomst - timeløn = første punkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:05

Tusind tak for svar - det var også lidt det jeg regnede med. 

Så er det registreret, det er bare fedt :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)