Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sætte penge i selskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg har et holdingselskab og skal gerne have et driftsselskab, som jeg ejer gennem holdingselskabet.

holdingselskabet er et ivs og skal nu have penge, så det kan etablere driftsselskabet. Et ApS

Kan jeg nu bare indsætte 50.000 af mine private og beskattede midler på mit holdingselskabs konto i banken og så bruge disse til at skyde ind i driftsselskabet som startkapital.

Eller vil mit indskud af midler på mit holdingselskabs konto skulle følge regler for indlån (gældsbrev mellem Holding og mig) eller kapitaltilførsel i selskabsloven

Mange tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

umiddelbart skal der jo 50.000 beskattede ind og de skal være holdings = kapitalforhøjelse som jeg ser det

Låner du penge ind med rente - så vil holding jo ha gæld på 50.000 til dig og 50.000 i kassen og det er jo 0 i kapital og det kan holding ikke stifte ApS for

Jeg ville kontakte en mand som Jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk og få et par råd - er det ApS eller skal du nøjes med (og mener virkeligt nøjes med) et IVS drift -

Kan man låne ind som ansvarlig kapital (har ikke lige gennemtænkt) - men resultat ligner nok en del kapitalforhøjelse - er det via kapitalforhøjelse - eller skal der stiftes drift kontant og hvad er der for alternativer. Jeg tror en god advokat kan være pengene værd - men andre BYD IND

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg er ikke uenig med John i hans betragtninger.

Det er dog muligt at låne beløbet til holdingselskabet, således dette figurerer som et anfordringstilgodehavende. Dette vil især være aktuelt, hvis du relativt hurtigt vil tilbagebetale lånet fra holdingselskabet til dig selv. Kræver dog, at kapitalen er til stede inden afregning af lånet.

HUSK! Gældsbrev og forrentning mellem dig og holdingselskabet.

Som John nævner, skal man være opmærksom på kapitaltabsreglerne i holdingselskabet, men bør ikke være et problem, hvis driftsselskabet udviser overskud.

Tonny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)