Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den umulige Værtshusholder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor til leje i et hus, der deler en lille gård med en anden ejendom, der har et værtshus i stueetagen. Fra værtshuset er der ikke direkte adgang til gården, men det skal foregå gennem køkkenet. Eller også fra gaden. Værtshusholderen har valgt at inddrage gården til udendørs servering, hvilket betyder, at der sidder kunder ca 2 meter fra mine stuevinduer og dermed kan kigge lige ind i mine stuer. Værtshusholderen afviser enhver samtale med mig om problemet og påberåber sig ejerens ret! Kan det være lovligt? Det betyder at jeg selv - og mine gæster og børn - skal løbe spidsrod mellem diverse støjende værtshusgæster på alle tidspunkter. Det er meget belastende...så hvad kan jeg gøre? HJÆLP!!!!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Prøv at kontakte kommunen, de vil oplyse hvordan reglerne er mht. udendørs servering, ligeledes er det dem der behandler klager over støj.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en fælles gård, kan jeg ikke forestille mig at den bare kan inddrages til udendørs servering. Det er ikke tilladt at have gennemgang af kunder i køkkenet.

Jeg bor selv på en lignende måde, dog er det ikke et værtshus det drejer sig om, men en butik. I gården er der en terrasse som er MIN (har jeg papirer på), men desværre mente butiksindehaveren at gården var beregnet til hundeluftning ( havde hund med i butikken hver dag) samt til at holde hyggekrog i for de gæster og venner  som der kom en del af hver dag + rygeafdeling. Resultatet var at jeg hver dag løb spidsrod mellem hundelorte, hundredevis af cigaret skodder og folk der sad og drak kaffe og bajere..på MIN terrasse.

Jeg kontaktede kommunen som der bliver foreslået i et svar, butiksindehaveren blev ond i sulet, og fik sat nogle meget kraftige rullegardiner for sine vinduer ud til gården, men nu har jeg min terrasse i fred. Det skal siges at butiksindehaveren ikke ejer ejendommen, men lejer butikslokalerne, og vedkommende mente at have vundet "hævd" på det hele, fordi butikken havde været der i mange år.

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Prøv at kontakte kommunen, de vil oplyse hvordan reglerne er mht. udendørs servering, ligeledes er det dem der behandler klager over støj.

Helt sikkert kontakt kommunen asap !

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)