Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping fra EU land

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Fra  Qimmiq Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver et firma som har fået kontakt med en leverandør i England. Vi har lavet en dropshipping aftale. Varene koster mellem 2500 og 5000 kr.

Mit spørgsmål er. De priser jeg har fået fra leverandøren er inkl. moms, Kan jeg så "blot" sælge varen videre uden moms. Eller skal jeg lave momsregnskab, hvor jeg trækker momsen ud på indkøb, og laver salgsmomsfakturaen?

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal have momsregnskab :)

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er momsregistreret og du oplyser dit CVR nr til den Engelske leverandør skal de ikke tillægge moms, da du selv skal beregne den da det er en EU erhvervelse. 

Skriv gerne en PB til mig, hvis du har behov for yderligere information :-)

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr Kronborg:
Hvis du er momsregistreret og du oplyser dit CVR nr til den Engelske leverandør skal de ikke tillægge moms, da du selv skal beregne den da det er en EU erhvervelse. 

Præcis, vi gør selv brug af det til nogen enkle projekter.

Husk at tilføje DK foran dit CVR nr, ellers kan de ikke kontrollere det.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, hvis du er momsregistreret - så skal det engelske firma bare fratrække momsen på forhånd, så du aldrig ser nogen moms.

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kobler mig lige på denne tråd.

Vores hovedleverandør er i Polen, og det vil hjælpe os meget hvis de pakker og sender direkte til vores kunder.  Er der nogle der har erfaring med sådan en løsning,  har overvejet at sætte danske pakkelabels på også få transporteret pakkerne 3 gange ugeligt f.esk til et pakkeshop depot.

Hvis man i stedet sender f.esk fra tyskland med DPD, er det så det danske postvæsen der bringer ud.

Tilmeldt 14. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Fra  Qimmiq Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar :) Jeg mente også det var sådan det skulle gøres, men blev lige i tvivl. Tak for hjælpen og hav en god dag.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)