Hej, jeg er en 16-årig dreng der gerne vil starte en webshop. Jeg er dog ikke villig til at bruge 50-100 timer om ugen og defor give afkald på venner, familie, fritids-/ungdomsliv, studie m.m. Jeg vil bruge 12 timer effektivt hver eneste søndag på min webshop, uge efter uge med en investering på løbende 50% af lønnen fra mit studiejob (7000 kr. : 2 = 3500kr./md) Er det muligt at kunne leve af min webshop om 5, 10, 15 år med den indsats? Ved godt det er et meget åbent spørgsmål uden noget konkret svar da det afhænger af potentialet af idéen m.m. men vil gerne høre jeres mening. I må ikke tro jeg er doven. Jeg har bare taget en beslutning om at selvom det er sjovt at drive en virksomhed og man let kan bruge rigtig, rigtig mange timer på sin virksomhed fordi man brænder for det man laver, så er jeg ikke villig til at bruge 50-100 timer om ugen på min virksomhed og derfor kommer virksomheden selvfølgelig også til at køre på hobbyplan i lang tid, da jeg gerne vil have et liv ved siden af. Tak for jeres tid. |
Vil være ærlig at sige at dine kunder du får på din webshop bliver noget sure hvis du kun arbejder hver søndag. Kunderne forventer du svare på deres mail hurtigt og kan ringe til dig alle hverdag og vil ikke vente på, det først er næste søndag du sender pakkerne med varerne ud.
En løsning kan være at outsource de ting, så kan det godt lade sig gøre, at kun arbejde hver søndag.