Hej Aminoer, En veninde og jeg er ved at starte et IVS og vil i den forbindelse også oprette to holding selskaber (vi vil eje et hver), holding selskaberne skal eje vores IVS. Jeg har læst en masse på nettet og herinde, men har stadig ikke kunne finde svar på mine spørgsmål. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: 1. Vores plan er at oprette holding selskaberne først, skal hver holding selskab have en erhvervskonto, eller er en egenerklæring fin nok? Holding selskabet skal kun bruges til at eje vores IVS. OG skal vi betale de omkring 700 kr for oprettelse af hver af holding selskaberne + vores IVS? 2. Skal IVS'et have en erhverskonto? vores startkapital er under 25.000 og vores bank siger derfor at egenerklæringen er god nok at bruge. MEN når jeg har læst på dette forum og andre steder forstår jeg det som om man skal have en erhvervs konto "under stiftelse".. Håber der er nogen der kan hjælpe… Med venlig hilsen, Josephine |
1. Vores plan er at oprette holding selskaberne først, skal hver holding selskab have en erhvervskonto, eller er en egenerklæring fin nok? Holding selskabet skal kun bruges til at eje vores IVS. OG skal vi betale de omkring 700 kr for oprettelse af hver af holding selskaberne + vores IVS?
I kan fint oprette med en egenerklæring. I skal betale gebyrer 3 gange - 1 pr. selskab
2. Skal IVS'et have en erhverskonto? vores startkapital er under 25.000 og vores bank siger derfor at egenerklæringen er god nok at bruge. MEN når jeg har læst på dette forum og andre steder forstår jeg det som om man skal have en erhvervs konto "under stiftelse"..
I kan starte med egenerklæring og så få en bankkonto når selskabet er oprettet