Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding og IVS hvordan gør jeg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

En veninde og jeg er ved at starte et IVS og vil i den forbindelse også oprette to holding selskaber (vi vil eje et hver), holding selskaberne skal eje vores IVS. Jeg har læst en masse på nettet og herinde, men har stadig ikke kunne finde svar på mine spørgsmål. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål:

1. Vores plan er at oprette holding selskaberne først, skal hver holding selskab have en erhvervskonto, eller er en egenerklæring fin nok? Holding selskabet skal kun bruges til at eje vores IVS. OG skal vi betale de omkring 700 kr for oprettelse af hver af holding selskaberne + vores IVS? 

2. Skal IVS'et have en erhverskonto? vores startkapital er under 25.000 og vores bank siger derfor at egenerklæringen er god nok at bruge. MEN når jeg har læst på dette forum og andre steder forstår jeg det som om man skal have en erhvervs konto "under stiftelse".. 

Håber der er nogen der kan hjælpe…

Med venlig hilsen, 

Josephine 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 22:39

1. Vores plan er at oprette holding selskaberne først, skal hver holding selskab have en erhvervskonto, eller er en egenerklæring fin nok? Holding selskabet skal kun bruges til at eje vores IVS. OG skal vi betale de omkring 700 kr for oprettelse af hver af holding selskaberne + vores IVS?

I kan fint oprette med en egenerklæring. I skal betale gebyrer 3 gange - 1 pr. selskab

2. Skal IVS'et have en erhverskonto? vores startkapital er under 25.000 og vores bank siger derfor at egenerklæringen er god nok at bruge. MEN når jeg har læst på dette forum og andre steder forstår jeg det som om man skal have en erhvervs konto "under stiftelse"..

I kan starte med egenerklæring og så få en bankkonto når selskabet er oprettet

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:59

Cookie - John Hannover:

der stiftes et utal af holdings som fortrydes - så tænk efter

Jeg kan bestemt godt genkende det som John siger her. 

Og for at være ærlig, så er der ikke noget som administration, som kan dræbe iværksætteri :-)

Jeg vil forholde mig til, om der er en jordisk chance for at jeres projekt vil kunne give et større overskud, som man vil trække ud og investere i andre projekter - da det næsten er den eneste formål i mindre skala, hvor det giver mening. 

At stifte et holding, er jo sagt på dansk bare en slags pengetank, hvor man kan trække overskuddet ud i, uden at skulle person/indkomst beskattes af det, for senere at kunne investere det i andre virksomheder. 

Kort sagt... Stifter i det næste Facebook - så HELT SIKKERT JA, til holding struktur. 

Stifter i en mindre webshop eller en frisør salon - så er det i mit hovedet spild af tid og penge - i kan bruge på noget meget bedre. 

Det er en tung og dyr struktur at starte ud med. 

Tilmeldt 1. Apr 14
Skrevet kl. 09:30

Tusinde tak for hurtigt svar:)! 

Tilmeldt 1. Apr 14
Skrevet kl. 09:37

Vi har snakket med en revisor fra KPMG der har rådgivet os til at åbne to holding selskaber. Han sagde at fordi der ikke kommer til at være aktivitet i de to holding selskaber er det administrative nemt. Selvfølgelig er der stadig regnskaber og årsrapport, men i og med der ikke vil være aktivitet, så bliver det jo meget simpelt.. Eller har jeg misforstået noget? 

Og en anden ting i måske kan hjælpe med, hvis vi vælger at etablere to holding selskaber, hvordan skal vedtægterne til stiftelses papirende så se ud? jeg har prøvet at læse mig frem til det, men i og med der kun vil være et medlem at selskabet, virker det lidt underligt at man alligevel skal have generalforsamling og kommunikations regler:/ Hvis man kommer til at udfylde vedtægter forkert, hvad er så konsekvensen af dette? 

Håber i kan hjælpe med disse spørgsmål også:)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:27

josephinesejr:
holding selskaber er det administrative nemt

Regn med at de store drenge som KPMG stadig tager en 5-10.000 kr pr. holding selvom der næsten ingen aktivitet er. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54

uanset du kun er en skal generalforsamlinger og alt den slags afholdes og ned på papir og alle formaliteter omkring vedtægter skal være i orden, ellers kan det koste penge hvis man ex gør noget mod vedtægter eller krav om forsikringer arbejdsskade hvis selskabet ikke er rent finansielt så er du ikke sikker i papirene og oprettelse af sambeskatningen så lad andre om at stifte - generalforsamlinger - hensyn til kapitalberedskab, kreditorer, ved fravalg af resivor, den  årlige stillingstagen til lovligheden og alt, skal tages alvorligt også for kun en

til gengæld er indkaldelse jo ret let :) 

Jeg synes du  skal høre de som siger det ikke er noget større ekstra med et holding, præcis hvad de skal ha for at hjælpe med drift alene og hvad deres pris så vil være for sambeskatningen op i holding og udarbejdelse af det årsregnskab med rapport og skat - igen med mindre du er sikker på selv at kunne det hele korrekt - så har du indtryk af hvad de mener med "ikke noget større" hvis du får en pris på skrift for de to ekstra holding

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:38

Enig i at der stiftes alt for mange Holding selskaber i Danmark.

Hvorvidt det er aktuelt med Holding eller ej må bero på en konkret vurdering, som jeg håber at trådstarter kan få fra sine rådgivere. Det er ikke muligt på baggrund af de givne oplysninger at vurdere det men generelt stiftes der for mange.

Sambeskatning kræver at der er koncernforhold!

Tilmeldt 1. Apr 14
Skrevet kl. 11:24

Tak for hjælpen alle sammen, vi vil helt klart overveje om det er nødvendigt at oprette de to holding selskaber.. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)