Hej Vi er en gruppe som planlægger at opstarte en ny form for frisørsalon med et nyt koncept. Ulempen er bare at ingen af os har erfaring med køb af virksomheder. Derfor søger vi nogle gode råd. Så vidt jeg kan se så er det ikke så sindsygt dyrt at købe en salon ( 150.000 - 250.000 kr.) men er det bare lige sådan at overtage en salon? Det er det vel næppe så er der nogen der har prøvet det og som stødte ind i uventede problemstillinger? Hvordan plejer det at gå med en salon når den skifter ejer? Sker der et dyk i indtjeningen eller er det forskelligt? Håber der er nogen der kan give en hjælpende hånd. På forhånd tak! MVH Christian |
Jeg er ikke fagmand på området, men som de fleste - bruger/kunde.
Det er mit indtryk, at mange - og især de vigtigste kunder - finder det vigtigt, at det er den samme, der klipper dem hver gang. Faktisk har jeg selv været på vej til at køre 30-40 km for at "flytte med" en "menig" frisør, der skiftede job.
Ud fra det, tror jeg godt, du kan regne med at skulle bruge noget tid på at opbygge tillidsforhold til en ny kundegruppe - som selvfølgelig delvist vil overlappe den gamle.
Når du oven i købet starter et nyt koncept, kan det også skabe utryghed hos nogle af de eksisterende kunder, som derfor vil falde fra.
Hvis du kan lave en overlappende periode på nogle måneder, hvor både den afgående frisør og du er i salonen, kan du skabe en stemning af, at den afgående siger god for dig overfor de eksisterende kunder, og tabet af kunder vil blive mindre.
Derefter er din opgave markedsføring og PR.
venlig hilsen
Hans