Jeg har en ønske om at benytte virksomhedsordning, da jeg hvert år har et overskud på ca. 100.000. Pengene ønsker jeg at gemme til senere investeringer/løn. Jeg er klar over at der findes andre virksomhedstyper som aps, IVS osv, og dem ønsker jeg ikke at bruge på nuværende tidspunkt. En del forarbejde har jeg allerede gjort i form af mit virksomhedsregnskab er adskilt. Bogholderi ordner jeg via Billy's Billing. Mit regnskab er hellere ikke særlig komplekt, da det indeholder få bilag og faktura. Et par gange tidligere har jeg brugt bogholdere fundet af Agera. Årsregnskab kan jeg godt selv lave. Nu har jeg lavet årsregnskabet for 2014, men jeg er tvivl om, at hvad ekstra jeg skal gøre i forhold til registering hos skat, og med det opsparede overskud i regnskabet. Kan jeg stadig nøjes med en bogholder eller skal jeg nu have fat i en revisor? Jeg har læst flere artikler, at det er bedst at bruge en revisor. I sidste ende gælder det for mig om at ikke får problemer med skat :) |
Har du lønindkomst ved siden af? Vil du ramme topskatten såfremt du sender alt til personlig beskatning i 2014?
En revisor er at foretrække, men der er sikkert også bogholdere der kan finde ud af at anvende VSO.
Når du selvangiver angiver du også oplysninger omkring VSO til SKAT.