Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Massagebehandlinger, hvad skal jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har nu fået startet min forretning med handel af sportsprodukter.

Jeg er uddannet fysioterapeut og i den andledning overvejer jeg at tilbyde massagebehandlinger.

Nu kommer det dertil så hvor jeg er lidt i tvivl - Skal jeg være opmærksom på noget her når jeg har en forretning der ellers kun sælge produkter?

Hvad jeg har kunne læse mig til, så skal der ikke betales moms af massagebehandlinger?

Er dette korrekt?

Mvh Morten Brødbæk

Sport by Morten

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:53

Morten:

Nu kommer det dertil så hvor jeg er lidt i tvivl - Skal jeg være opmærksom på noget her når jeg har en forretning der ellers kun sælge produkter?

Hej Morten,

Det første jeg mener du skal være opmærksom på er din forsikringsdækning. Jeg formoder du har en almindelig erhvervsansvarsforsikring? Da du oprettede denne forsikring har du formentlig skulle oplyse hvad din virksomhed lavede, og på denne baggrund udregnes forsikringspræmien. Når din produktportefølje udvides til et område, som umiddelbart ligger langt fra det at sælge sportsprodukter, vil jeg anbefale du tager fat i forsikringsselskabet og forespørger dem på hvordan du er dækket hvis virksomheden også tilbyder massagebehandlinger. 

Det ville være træls, først at opdage en eventuel manglende forsikringsdækning når man har brug for den!

Morten:

Hvad jeg har kunne læse mig til, så skal der ikke betales moms af massagebehandlinger?

Er dette korrekt?

Både ja og nej.

Det kommer helt an på din hensigt med de massagebehandlinger du tilbyder, det centrale er om det er som et led i behandling eller som generelt velvære.