Hej aminoer Ja, jeg kan ikke huske hvad man skal kalde det såkaldte "betingelses felt". Jeg er igang med en hjemmeside, hvor folk kan oprette en bruger profil og derefter ligge billeder og videoer op. Men da jeg lige har talt med banken angående finansiering slog de fast, at før de var interesseret i mit projekt, skulle jeg have det juridiske på plads omkring brugerprofilerne. For eksempel hvis en bruger lægger en video ind, der rigtigt tilhører en anden. Det skal jeg jo ikke stå til ansvar for, og vil derfor gerne have en form for "betingelses felt", når folk opretter en bruger så acceptere de betingelserne. Er der nogle med erfaring? SKAL jeg have en advokat eller findes der nogle faste tekster med de juridiske paragraffer til dét formål? tak på forhånd, håber i kan hjælpe mig :) |
Hej Bendix26.
Det lyder ellers som et spændende projekt. Der findes selvfølgelig standardtekster, som kan være en inspirationskilde til dine egen betingelser, men jeg vil klart anbefale, at du får udarbejdet nogle betingelser, som passer specifikt til dit web-site. Så er du bedre stillet ifht. eventuelle erstatningskrav i fremtiden. Du er meget velkommen til at kontakte mig på cb@ideahlaw.dk, så kan vi tage en uforpligtende snak omkring dine ønsker samt kravene fra din bank. Du er også velkommen til at tjekke vores hjemmeside, www.ideahlaw.com.
God aften,
Med venlig hilsen
Christopher