Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt med virksomhed som selvstændig erhvervsdrivende

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg er selvstændig erhvervsdrivende og arbejder som massør i en klinik hvor jeg fakturerer ejeren af kliniken for mine timer.

Jeg har faste vagter, men ingen kontrakt. Jeg sender blot en faktura ved udgangen af hver måned. Jeg har spurgt min chef om at indgå en kontrakt om timer, løn, opsigelse etc, men han mente at en kontrakt ikke ville være juridisk gyldig fordi jeg er selvstændig erhvervsdrivende, og ikke ansat.

Er dette rigtigt? Og hvis det ikke er rigtigt, hvor kan jeg finde reglerne om dette? For så vil jeg ha noget skriftligt af vise til min chef.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:12

Alle erhversdrivende kan da indgå ligeså mange kontrakter man har lyst til (og kan overholde). 

Og syntes da helt bestemt du skal gøre det, ellers har du jo absolut ingen sikkerhed for at vedkommende ikke pludseligt finder en anden. 

Der er aftalefrihed imellem virksomheder - du kan tjek Google her

Derudover er der et andet problem med kun at have en kunde, at det kan komme til at være "ansættelses lignende" forhold. 

Der skal du fx lige fange John Hannover herinde, det er jeg sikker på han er skarpere på !

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21

hvis du har faste arbejdestider og måske følger instrukser fra arbejdsgiveren og du kun arbejder der, så kunne du lyde som lønmodtager og i så fald kan speciet arbejdsgiveren ha problem hvis du ikke betaler din skat - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html og det er ikke helt enkelt at deffinere men du lyder lidt som en lønmodtager en arbejdsgiver bare ikke vil ha opsigelsesvarsel og ferie med