Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæld til skat (moms)??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj herinde.

Er i den kedelige situation at jeg lige har opdaget at jeg skylder 51.000kr. i moms, Fik øjnene op for det da de tilbageholdte min overskydende skat for at dække det.

Jeg oprettede d. 01.03.2013 en enkeltmandsvirksomhed da jeg ville til at drive webbaseret virksomhed, det blev dog aldrig ført ud i livet og virksomheden nåede aldrig at få hverken bankkonto eller nemid.

alligevel har de fortrykt kvartal moms til 8000kr. + renter og gebyr og det er så løbet op i over 50.000 på nuværende tidspunkt

kan det virkelig passe at jeg skal betale beløbet når der aldrig har været 1kr. inde eller ude af firmaet?? og kan det passe at skat bare kan gøre sådan uden hverken at sende mig et brev omkring det enten i eboks eller i min postkasse??

skal siges at jeg har rettet alle kvartalerne til 0kr. og at firmaet er opløst??

håber der er nogen herinde der ved hvordan jeg kommer bedst ud af den her kedelige situation.

mvh.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:59

Hvis du aldrig har omsat en krone, så er dette en fejl. 

Ring straks til skat, eller kontakt dem via en advokat - og få dette fortalt til dem - at du gerne vil se moms grundlaget dette er baseret på, da det nok er beregnet på forkerte data.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:13

Det lyder som om at du ikke har indberettet momsen som du skulle og derfor har de antaget en momspligtig indtægt.

Du skal nok tage et møde med dem og snakke om det samt dokumentere dine aktiviteter eller mangel på samme men at have et firma forpligter overfor skat i forhold til indberetninger - også selvom man ikke har indtægter.

Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:41

Hej

Hvis man ikke angiver moms til tiden sker der et par ting automatisk.

1. gebyr på kr. 800

2. foreløbig fastsættelse af moms. (skats estimat på dit formodede skyld, som du aldrig har indberettet)

3. renter af ovenstående

Det ovenstående vil ske for hver periode af moms, som du ikke har indberettet. Hvis du efterfølgende har korrigeret det - ændrer det ikke på bøden samt renterne.

Ring til SKAT, som de andre skriver. Du behøves ikke en advokat. De bider ikke.

Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15

som de andre siger skylder du ikke moms hvis du ikke har haft aktivitet, men der kan godt stadigt være en bod som ikke er det tal du nævner, så tal med skat.

Det kan dog undre, når du drev det i 2013, at du så ikke også er sat i skat af en anslået indtægt. Har du set din årsopgørelse for 2013, om skat har ansat dig til en skat af resultatet fordi du IKKE selv har udfydt noget, og ligeledes for 2014 - eller HAR du trods alt udfyldt selvangivelsen - udvidet - med 0 for 2013, for så er det lidt sjovt ?

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)