Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 15
Indlæg ialt: 7
Fra  SkaiNet Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa derude!

Jeg har kigget rundt på SKAT's hjemmeside, og virk.dk men syntes ikke rigtig jeg kan finde et svar som er til at forstå.

Jeg vil gerne vide hvordan det fungerer med videresalg af internet ydelser (domæne-salg). Lad os sige jeg køber et domæne (.dk) ind fra et firma i udlandet (udenfor EU) og sælger det videre til min kunde. Er dette tilladt uden at være importør? Hvis det er, må dette så angive som købs- og salgsmoms, således de går ud med hinanden?

Et andet spørgsmål er til hvis jeg sælger mine ydelser (hosting, domæne osv) til udlandet (lad os sige udenfor EU igen) skal jeg så også være eksportør? Eller gælder importør/eksportør kun hvis det er fysiske varer?

Tak på forhånd :)

// Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06

import og eksportreg gælder kun fysiske varer - og kun udenfor EU. Køb af ydelser skal bogføres med import moms og angives med samme - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  og for køb af ydelser skal du inden være momsregistreret

Salg af ydelser til DK lægger du alm moms på - til EU er det lete til momsreg kunder hvor du sælger uden moms men skal indberettet salget for hvert kundenummer - til private kompliceeret med one stop shop moms http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 15
Fra  SkaiNet Skrevet kl. 14:21

Tak for svaret :)

Er det korrekt hvis jeg har forstået det på dit link til at være hvis jeg køber en ydelse ind (udenfor EU) til 100 kr. Så skal 25% af dette beløb indberettes som både salgs- og købsmoms? Det er til videresalg forresten.

// Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38

ja forudsat du er momsregistreret skal købet bogføres med 25% af prisen som importmoms ydelser som hører til salgsmoms og samme beløb som alm købsmoms

vh John Hannover

Tilmeldt 26. Feb 15
Fra  SkaiNet Skrevet kl. 15:48

Jeg er momsregistreret.

Forresten, med henblik på de nye momsregler ved salg indenfor EU, SKAL jeg pålægge momsen fra kundens land og ikke Danmark, hvis kunden er udenfor DK? Eller må man godt regne med dansk moms til alle?

Efter linket lyder det nemlig til at man SKAL pålægge momsen fra kundens land.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43

JonasHR:
Efter linket lyder det nemlig til at man SKAL pålægge momsen fra kundens land.
korrekt overordnet set ved ydelsessalg som du beskriver det - du skal beregne moms land for land for private du sælger til i EU - dertil har skat onestopshop

vh John H

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)