Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe af freelance fra udlandet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har brugt en freelancer fra Elance og betalet osv, Nu skal jeg i gang med bogfører det over på Dinero, Skal jeg sæt den til Verden? eller skal jeg sæt det på EU eller hvad må jeg gøre her?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

ydelse EU hvis personen bor i EU og ydelse verden hvis personen bor uden for - og du har pligt til at indberette beløbet i skat e-indkomst hvor du sætter kryds i INTET CPR og bare skriver fødselsdato - navn og adresse på modtager hvis denne er privat person - for at ha lovligt fradrag - Er det et firma du betaler så ikke indberetning men så er der importmoms ydelser EU eller verden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 03:35
Hvor mange stjerner giver du? :

John,

Den skal jeg lige have igen, Det forstå jeg ikke lige helt?.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke forklarer den meget bedre. Hvis du har CVR og betaler en privatperson(ikke et andet cvr men en person) for en ydelse/freelance så skal du altid indberette det til skat, uanset det er en dansk eller udenlandsk

Det sker ved at logge på skat.dk - gå i ansatte og så e-indkomst - ny indberetning. For en dansk tastes CPR nr og beløb i de korrekte felter, for en udenlandsk person sættes kryds i INTET CPR og så taster man navn, fødselsdato og år + adresse - og samlet beløb - og så har man indberettet korrekt og har fradrag for omkostningen

Overvej en online bogholder som kan føre dig igennem, men det er ikke så vanskeligt hvis du logger ind - god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget hjælpsom John. Jeg har også nogle freelance fra udlandet. Tak for info.  Mvh, ,Anne

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Overvej en online bogholder som kan føre dig igennem, men det er ikke så vanskeligt hvis du logger ind - god vind med det

vh John Hannover

Jeg kan kun tilslutte mig den her anbefaling fra John - jeg bruger selv rigtigt mange freelancere fra udlandet, og jeg ved intet om hvordan det bogføres, skat osv osv - alt det klare min revisor for mig - Det betyder at jeg kan koncentrerer mig om min forretning og ikke om bogføring og registrering hos skat.

Så kan du finde penge til at få noget hjælp så er det her så afgjort et af de steder jeg ville starte - det gør så afgjort det at være selvstændig meget sjovere Cool

//Morten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)