Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé sikring - Hvornår kan man eller burde man fortælle andre om sin idé?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej simpelthen fordi en NDA er et så stort et ansvar... 

Hvis jeg skrev under på en NDA, så skulle jeg mindst have 30-50% ejerandel af projektet- ellers er der ingen måde jeg ville indgå til det. 

Men jeg består også af iværksætter-blod - hvis jeg har lyst til at lave noget, så gør jeg det. Tænker ikke over i dagevis, men starter det og kæmper for det. 

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit tilfælde, er det lidt svært "bare" lige at starte det. Som jeg har nævnt før, der er muligvis tale om et nyt materiale der skal udvikles, hvilket jeg overhovedet ikke kan finde ud af. Så jeg har ikke bare tænkt mig at slynge ud med lige netop denne idé.

Men tak for svarene.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahmet Safak Kilic:

I mit tilfælde, er det lidt svært "bare" lige at starte det. Som jeg har nævnt før, der er muligvis tale om et nyt materiale der skal udvikles, hvilket jeg overhovedet ikke kan finde ud af. Så jeg har ikke bare tænkt mig at slynge ud med lige netop denne idé.

Men tak for svarene.

Det mest realistiske er nok at du finder en partner, som kan hjælpe dig. :-)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre har skrevet er NDA absolut en mulighed for beskyttelse. Spørgsmålet er så bare om du på nuværende tidspunkt besidder den konkrete særviden som det kunne være rimeligt at beskytte via NDA.

Du vil kunne opleve at mange siger nej til at underskrive en NDA, medmindre du overfor dem kan sikre at du ligger inde med noget unikt og patenterbart. Er det derimod bare en halvklar ide, så risikerer din modpart at få sine egne muligheder begrænset, uden at du har forsynet dem med information der retfærdiggør denne begrænsning.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må nok regne med, at kvalificerede folk vil have kompensation for at underskrive en NDA. 

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arguins

Det var et meget brugbart svar. Tak.

 

Hej Ecentralen

Jeg har da tænkt mig at betale de folk der hjælper mig med udviklingen/produktionen, men at betale nogen eller give procenter, for at vide hvor eller hvem jeg skal henvende mig til, synes jeg virker absurd.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahmet Safak Kilic:

Hej Arguins

Det var et meget brugbart svar. Tak.

 

Hej Ecentralen

Jeg har da tænkt mig at betale de folk der hjælper mig med udviklingen/produktionen, men at betale nogen eller give procenter, for at vide hvor eller hvem jeg skal henvende mig til, synes jeg virker absurd.

Hvis jeg skriver under på din NDA, så er der måske noget arbejde som jeg ikke kan udføre i fremtiden. Og det kan endda være, at jeg får 0 kroner ud af dig. Dvs jeg får et tab ved at underskrive din NDA. Så det er ikke absurd at få kompensation. Endvidere er der udgifter til en advokat, som skal læse og godkende NDA.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så hvis der stod, at du ikke må lave noget af det jeg har sagt, før om 5 år f.eks. Er det urealistisk?

Når du siger kompensation, hvad tænker du så? Betaling eller procenter?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ecentralen:

Ahmet Safak Kilic:

Hej Arguins

Det var et meget brugbart svar. Tak.

 

Hej Ecentralen

Jeg har da tænkt mig at betale de folk der hjælper mig med udviklingen/produktionen, men at betale nogen eller give procenter, for at vide hvor eller hvem jeg skal henvende mig til, synes jeg virker absurd.

Hvis jeg skriver under på din NDA, så er der måske noget arbejde som jeg ikke kan udføre i fremtiden. Og det kan endda være, at jeg får 0 kroner ud af dig. Dvs jeg får et tab ved at underskrive din NDA. Så det er ikke absurd at få kompensation. Endvidere er der udgifter til en advokat, som skal læse og godkende NDA.

Årsagen kan så være at informationen ikke har været helt unik, og du derved har underskrevet en NDA uden at have sikret dig nok. Kan du ikke få sikkerhed herfor så skal du ikke underskrive NDA.

Det er klart at som rådgiver/partner skal du have betaling for dit bidrag.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som jeg i virkeligheden siger: Jeg kender først din ide, når jeg har skrevet under på din NDA.

Måske synes jeg at ideen åndsvag. Der er så spild af min tid. Det finder jeg først ud af når jeg har underskrevet. Det kunne jeg have fortalt dig fra start af.

Måske bliver projektet ikke til noget. Jeg er så stadig bundet af en NDA. Det betyder, at jeg ikke kan tage det arbejde som jeg evt. bliver tilbudt.

Den økonomiske kompensation kunne fx være, at du får kompensationen tilbage, når du er blevet faktureret på 3*kompensationens størrelse. Blot et forslag - det må du få advokaten til at håndtere.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)