Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung iværksætter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er 15 år og vil gerne starte min egen webshop. Jeg har fundet produkter, jeg tænker at sælge forskellige gadgets. Har i muligvis et godt navn, som er ledig med .dk, da jeg kun vil sælge i Danmark. Som sagt er jeg kun 15, så har ikke alt for meget styr på alle regler. Hvad skal man opgive til skat, og har i evt. nogle links så jeg selv kan læse om det? Hvordan kan jeg komme i kontakt med leverandøre? Tænker at importere fra Kina, kan man importere små partier fra sider som f.eks. AliExpress.com for at undgå told? Og må jeg så sælge det videre? Andre råd og noget jeg skal have styr på med egen virksomhed og meget velkomne! 

Mvh. Emil Eybye

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:25

Emil_24:

Tænker at importere fra Kina, kan man importere små partier fra sider som f.eks. AliExpress.com for at undgå told?

Hmm er det ikke alt under 180,- kr.

Det kan godt være at du spare på told men det kommer til at koste dig i fragt (Der er langt til Kina)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33

som 15 årig kan du ikke få CVR uden at skulle ha dispensation fra statsamtet som du ser hvordan du får her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

Det skyldes at du jo ikke kan / må indgå forpligtelser over for kunder er leverandører - og heller ikke må kunne risikere gæld. Uden CVR vil du heller ikke kunne få den lovpligtige importregistrering som er helt nødvendig for at kunne importere fra uden for EU - ex Kina (anset beløb når det er til erhverv/videresalg) - ikke få betalings løsning til erhverv osv

Alternativt kan en forældre f.eks. stifte selskab for dig og ansatte dig - men det er så en over 18 der skal stå med det fulde ansvar og påtage sig visse faste omk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 20:34

Hannover kom mig i forkøbet :-) ......

Tilmeldt 19. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:36

Det er alt under 80 kr. kun, men f.eks. inde på AliExpress er mange af produkterne med gratis fragt.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:25

Fuldstændig enig med John.

Hvis en af dine forældre ender med at stifte en selskab for dig, så skal du bare huske en ting! Det er DERES. De kan ikke lige overfører alt til dig når du er 18. 

Men det er ellers en nem måde at komme igang på - dog med risikoen i deres navn, hvilket man lige skal have i mængde. 

Også hvis vedkommende bliver arbejdsløs og dette er en indtægt. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)