Jeg vil gerne starte en fysisk butik med salg af mobil tilbehør, iPad tilbehør, elektronik m.m. og så med tiden måske udvide produktsortimentet. Jeg brænder ikke for online virksomheder, webshop eller lignende, men kan meget bedre lide at drive en butik, få den fysiske butik til at se indbydende ud, møde kunderne i øjenhøjde med et smil på læben og skabe en god oplevelse for kunden. Men er jeg dødsdømt eller er der stadig en fremtid for fysiske butikker?
Ja fysiske butikker har en fremtid, men det er i benhård konkurrence med webshops, som i alle tilfælde vil være billigere at drive - ingen husleje osv.
Jada, fysiske butikker har helt sikkert en fremtid.
Men hvis jeg var dig ville jeg nok overveje at kombinerer din butik med en webshop også - det er fint nok at du ikke brænder for online virksomheder, men hvad så med at kigge efter en partner der kan hjælpe med den del ?
Jeg mener også at fysiske butikker helt klart har en fremtid. I den grad. Men jeg er også enig at de er imod imod konkurrence. Det er de færreste butikker der har tid og penge til at være synlige på nettet.
Jeg har lige lanceret et pilotprojekt som tager hånd om dette emne. Det hedder LOKALUS, en platform som henvender sig primært til små og mellemstore private butikker, som gerne vil være mere synlige overfor deres lokale kunder og på den måde bringe kunderne tilbage til butikkerne.
Du velkommen til at læse mere på www.lokalus dk. Feedback og indput er meget velkommende :-)
Fysiske butikker går en strålende fremtid i møde, - hvis de vel og mærke kan noget andet end onlinebutikkerne.
Jeg har en kollega med en tøjbutik der har "genopdaget" et gammelt koncept - nemlig at få syet bukserne op eller blokket sko ud mens man venter - og han kan dårligt få armene ned af begejstring. For hvem kan egentlig bruge nål og tråd idag - og ved nogen overhovedet at en ny sko ikke behøver at blive gået til med tilhørende vabler?
Det får du ikke i en online butik!
Kunne jeg gå ind i en telefonbutik og få skiftet glasset, - eller måske et tilbud på en byttepris til noget nyere - eller hvor man lige overførte indholdet fra den gamle telefon til den nye i et snuptag osv. - ville jeg helt klart benytte en fysisk butik.
Og så igen - alle kan købe på nettet, - men hvem kan lige handle i xkøbing med den sejeste butik nogensinde? Vær innovativ - og skab noget frem for at kopiere.
Jeg vil gerne starte en fysisk butik med salg af mobil tilbehør, iPad tilbehør, elektronik m.m. og så med tiden måske udvide produktsortimentet. Jeg brænder ikke for online virksomheder, webshop eller lignende, men kan meget bedre lide at drive en butik, få den fysiske butik til at se indbydende ud, møde kunderne i øjenhøjde med et smil på læben og skabe en god oplevelse for kunden. Men er jeg dødsdømt eller er der stadig en fremtid for fysiske butikker?
Hvor henne i landet bor du?
Hvis vi tilfældigvis bor i samme område kunne vi måske stikke hovederne sammen?