Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lidt hjælp, inden opstart af firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

kone og jeg skal måske til og overtage en butik, vi har styr på alt produktion, og salg af tingen men har ikke styr på det med bogføring og moms osv.

ham der står for udlejning af bygning, er også revisor, hans siger at hans firma kan gøre alt det for os  for 8000 pr kvartal, så skal vi overhovedet ikke tænke på det, er det en ok pris?

samtidig er det også ham der har lavet det papir vi skal have med i banken, og alle de ting der har med udelejnimg osv. skal vi måske haven en anden til og kigge de ting igennem?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja jeg synes I skal prøve en anden - tag tilbud www.agera.dk som gir 3 gratis tilbud - Jeg synes 8000 x 4 eller 32.000 lyder højt - for en butik. I kan sikkert finde en bogholder som vil lave bogføringen eksternt billigere, og så med den bogholder tage stilling til om det vil være klogt med revisor til årsregnskab. Det er altid svært at sige hvad en pris dækker over for arbejde - men ja lyder høj

Der kan også være lidt forskel på om I har valgt personlig virksomhed eller et selskab - type ApS - Jeg tror det er fornuftigt at finde en extern hjælp hvis det er lidt sort lad for jer - der er utroligt mange fejl i nye virksomheder/selskaber og det kan give nogen rigtigt grimme oplevelser siden - så god ide med hjælp i start - bare til ret pris

I skal jo helst ha tillid til den revisor der har lavet papir til banken og alt med udlejning - så det kunne være smart at få en anden - måske revisor - måske anden - til lige at løbe det igennem, men udgangspunktet bør vel være, at I har tillid til den revisor som I har betalt for at lave det arbejde - for det er vel ikke bare sælgers mand? I skal ha jeres egen vil jeg sige

I kan også overveje et kursus på www.regnskabsskolen.dk - der er begynder kurser + i skal ha fundet regnskabsprogram . og så kan I her se lidt helt basalt om regnskab og moms så I har lidt fornemmelse http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 22:35

Hmm jeg vil nok gøre det selv med lidt hjælp fra virksomhedsøkonomi/erhvervsøkonomi bøgerne

men waouw 8000,- dollars 4 gange årligt, (hvor mange er i og har i flere tusinde produkter?)

Jeg ved at Amino (gratis til en million) og Microsoft har deres egne programmer til at bogføre, men ellers bruger jeg www.e-conomic.dk og det virker 100%

Tilmeldt 16. Mar 15
Skrevet kl. 09:13

ham der laver de papir til banken (revisoren) er ham der står for udlejning af bygning, så det kommer vi ikke til og betale.

der for tænker jeg det måske er en god ide, bare lige og få en anden til og kigge det igennem for at være sikker på alt er ok?

det er et bageri vi snakker om med 4 fuldtid ansatte og nogle ung arbejder.

at lave bogføring her i starter er vi ikke så tændt på, men i fremtiden er det, noget vi helst selv skulle kunne klare.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:23

ja hvis den der laver papirer til banken og måske også giver jer tal for hvordan fremtidens budget og regnskab ser ud, er udlejer af bygningen, så ville jeg få en second opinion hos en anden revisor. Ham der laver det nu har jo så en vis interesse i, at I tager lejemålet.

I kan også klare det daglige bogholderi - med et kasseapparat og bogføring efter det og dankort f.eks. + lønninger - men I skal jo kunne få feriepenge og den slags korrekt, ligesom der er ting at lære med bogholderi. Brug ekstern til I ved I kan - og tag gerne kursus på www.regnskabsskolen.dk 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 15
Skrevet kl. 09:29

Ok, vil prøve og finde en revisor der kan kigge det hele igennem, inden vi tager i banken
Måske jeg skulle prøve og få et tilbud fra det link, du sendte, til en bogholder, måske jeg kunne finde noget billigere:)

Tak for hurtig svar

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)