Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ang. skat ved at have eget Norsk AS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En kammerat og mig er ved og etablere et Norsk AS med bopæl i Oslo området.

Vi begge to har hvert vores Danske enkeltmands virksomhed også.

Har prøvet og finde en der kender reglerne hvis vi opholder os ca 50/50 i hvert land mht.

Dansk/Norsk dobbelt beskatning og hvad der ellers er, 183 dage ude af Danmark?

Burde vi lukke vores Danske firmaer?

Evt. en der har kontakt til en Norsk revisor?

På forhånd tak.

Fra Tommerup
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 107
Fra  Agil Media DK Skrevet kl. 00:37

Oversettelse dansk til norsk | Norske tekster | Research på norske søkeord

Norske tekster

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:57

Hei, 

Jeg vil også lest gjennom offisielle sider i Norge som Altinn (hvor man sender inn selvangivelse/årsoppgjør og momsoppgave) og Skatteetaten, som har mye god info om regler ved beskatning osv.

Jeg vil uansett anbefale at du tar kontakt med en revisor eller regnskapsfører i Norge, da de sannsynligvis også kjenner reglene for dansker som etablerer seg i Norge. Jeg arbeider for e-conomic, og vi har faktisk en liste med 100 revisorer og regnskapsførere i Norge. Du kan blant annet kan sortere etter by om ønskelig, f.eks. Oslo om dere ønsker kontakt med en i det området.

Hilsen Eirik, e-conomic

Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:34

Hej

Tak for gode svar:-)

Det vil vi prøve.

Vi har faktisk overvejet og bruge e-conomic også..

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:27

flying:

Hej

Tak for gode svar:-)

Det vil vi prøve.

Vi har faktisk overvejet og bruge e-conomic også..

Hehe ja, det vil jeg naturligvis anbefale. Men hva er egentlig planen med det nye AS i Norge? Er det på noen som helst måte forbindet med deres enkeltmannsvirksomhet? Eller er det to helt forskjellige virksomheter?

Det finnes et par fordeler ved å bruke e-conomic i disse tilfeller, ettersom man kan opprette en enkelt bruker, men ha tilgang til forskjellige kontoer i forskjellige land. Skal du for eksempel ha en norsk konto og en dansk konto til to forskjellige virksomheter, kan du styre begge med samme bruker. Da betaler du forøvrig prisen som er gjeldende i de to respektive landene.

Vi har flere kunder som har virksomheter i de nordiske landene, og som styrer de forskjellige kontoer med en såkalt administrator-modul, som forøvrig er gratis. Da kan de være innlogget med deres bruker og ha tilgang til alle regnskap i ett system.

Da kan du også få med en revisor/regnskapsfører som har kjennskap til e-conomic, og som får tilgang til regnskapet ditt gratis. Det vil jeg nok anbefale dersom du er usikker angående beskatning i Norge, for eksempel Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)