Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde i Thailand - nogen der kan hjælpe med info ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Hvordan kommer man i kontakt med danskere der har stiftet selskab i Thailand ?
Min drøm er at komme til Thailand og bo og arbejde. Er lykkelig gift på 10. år med en dejlige pige fra Thailand og vi har 3 drenge sammen. Er selvstændig i disko branchen og har været det siden 95 på nær 1,5 år fra 2001 hvor jeg rejste rundt i Asien ( mødte min kone der ).
Leder efter arbejde hvor jeg får mulighed for at udvikle mig forsat.
Har været assurandør ( privat og erhverv ) sideløbende fra 94 - 2001 i familie ejet assurance. Endvidere har jeg været ansat ved Velfac i 5 år i deres kundeservice org.

Området hvor det " helst " gerne må være geografisk placeret er i den sydlige del af Thailand.

Har rejst meget i Thailand, ca 1 gang hvert år af varighed af 3-5 uger og var sidst afsted i februar 2015.

Vil selv slå på at jeg er meget egnet til gæster / kunder.
Er meget snaksalig.
Flydende til engelsk og ok til tysk. Har desværre glemt det meste af thai ! Men kan vel læres igen.
Salg og service er nok min force.
Så eks noget med hotel branchen, gæster, kunder/turister kunne være foretrukne.

Håber på reaktion.

Vh

HrPoulsen

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hr Poulsen
Er meningen at du vil tage familien med til Thailand? Hvis ja, så skal du være opmærksom på en MEGET vigtig ting. Du kommer til at stå med denne udfordring:

Enten så skal dine børn i en almindelig Thai skole og så får de en elendig fremtid, eller også skal de i en international skole og det koster kassen. Du kan ikke som almindelig lønmodtager, uden helt exceptionelle skills, finansiere 3 børn i en international skole i Thailand. Det vil koste dig +1 million baht pr år at have 3 børn i skole og, uden at kende mere til dig end du lige har skrevet her, så skal du ikke regne med at du kan tjene meget mere end 30.000 til 70.000 Baht pr måned. Oveni kommer så sygeforsikring, som for jeres familie vil koste yderligere 100-200.000 Baht pr år, så hvis ikke du har indtægt ved siden af fra DK, så glem det. Det er rasende dyrt at bo i Thailand, med 3 børn - med mindre at de kommer i en kommunal thai skole, hvilket jeg absolut ikke vil anbefale. Jeg vil ikke tage modet fra dig. Jeg er stor fortaler for at man skal forfølge sine drømme, men man skal bare også have styr på fundamentet, når man har 3 børn og et lønmodtager job i Thailand, harmonerer bare ikke med 3 børn. Det kan simpelthen ikke hænge sammen økonomisk og jeg synes at vi som forældre skylder at give vores børn det bedst mulige fundament for deres fremtid. 
Kan du derimod skabe din egen virksomhed, der kan generere helt andre lønindtægter, så er det noget helt andet :-)

(Jeg bor selv i Thailand og har 2 børn i international skole)

Hilsen Jørgen
  

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)