Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed, 4 år før omsætning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Kan jeg starte en virksomhed, med for øje først at tjene penge efter 4 år? Men at smide noget egenpaital ind og trække moms/skat fra relevante udgifter?

Tak

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:22

Egon:

Kan jeg starte en virksomhed, med for øje først at tjene penge efter 4 år? Men at smide noget egenpaital ind og trække moms/skat fra relevante udgifter?

Det korte svar er; ja du kan sagtens starte en virksomhed som ikke har indtægter de første 4 år.

Jeg har dog et par bemærkninger;

I forhold til momsregistrering og retten til momsfradrag. Så skal du have til hensigt, at engang i fremtiden at sælge enten momspligtige varer eller ydelser. Reglerne i momsloven er relativt firkantede, og det er hensigten der er afgørende!

I forhold til skatten. Der er det om at blive betragtet som erhvervsvirksomhed for at have ret til underskudsfremførsel i de første år hvor du ikke har indtægt. Driver du i selskabsform er der som udgangspunkt ingen problemer! Men er det en personlig virksomhed så skal der være et vist omfang for ikke at blive betragtet som hobbyvirksomhed (prøv at læse juridisk vejledning afsnit C.C.1.3.1 og C.C.1.3.2 der er de regler som skat retter sig efter beskrevet)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:06

Hej

For at sikre at SKAT ikke tror du bare er ude på at købe momsfrie varer, vil jeg nok lave en forretninsplan, der beskriver, den plan du har. Den kan du bruge som bevis for, at du faktisk vil udvikle en virksomhed, der kommer til at tjene en del penge. 

Jeg vil også mene, at du kun skal trække reelle udgifter fra. Udgifter som kun har noget med din forretningside at gøre. Træk ikke din mobiltelefon, et værelse i din lejlighed eller andre personorienterede udgifter fra. Læs forøvrigt om fradrag på siden Fradrag i skatteregnskabet.

mvh

Mogens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13

Jeg vil dels støtte de tidliger svar men også lægge til  at det er stærkt tvivlsomt  at ha tanke om at stifte noget, som først skal gi overskud efter 4 år og du vil ha en meget klar risiko for at skat ser dig som hobby virksomhed (hvis personlig virksomhed). Du skal ha ambitioner om noget mere end overskud efter 4 år - og jeg kender dine mange tidl. spørgsmål, og vi advare dig mod at gå ned af en vej, der hedder overskud efter 4 år. Skat vil også se på hvordan du i øvrigt har affholdt dine egne omkostninger husleje, mad og alt andet- via anden indtægt - og samtdigt finansieret underskud osv

Take care

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg følger trop. Du skal virkelig være overbevisende overfor SKAT om potentialet. Hvis der så går 3-5 år uden overskud og du ikke kan forklare dig, kan du komme til at betale al momsen tilbage og få korrigeret dine årsopgørelser. Jeg vil mene, at 4 år er ekstraordinært lang tid at bygge en virksomhed op på, medmindre du har gigant meget udviklingsarbejde som f.eks. i medicinalindustrien. Hvilke tanker havde du gjort dig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)