Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-kasse + enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer. Jeg er nu ved at starte en enkeltmandsvirksom, men er på a-kasse...

Jeg har læst nogle af de indlæg jeg kunne finde herinde, men præcist svar fandt jeg ikke synes jeg.

Min plan var nemlig at lade "firmaet" beholde alle de penge den tjener, via de freelancerjob jeg får, så der fortsat ikke kommer penge på min egen konto. Ville gøre det som en slags opsparing for en dag eventuelt at starte i/s selskab eller lignende så jeg havde en fin sum penge, og eventuelt kunne betale min egen løn også komme ud af a-kassen. Jeg vil stadig søge job på fuldtid, men arbejde i virksomheden i weekender og aftener. Er det muligt?

Det er et webbureau jeg vil åbne..

Tak på forhånd.

Vh. Tolga Koc

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 13:59

Ja det er muligt, men du ville skulle dokumentere alt hvad du foretager dig. Du skal f.eks. registrere alt den tid du bruger på dit firma, og husk det er ikke hvor meget du tjener i dit firma, men antallet af timer der tæller. Bruger du 5 timer på at lave tilbud og 5 timer på møder i en uge, ja så bliver der trukket 10 timer i dine dagpenge.

Personligt vil jeg give dig det råd at lade være, det er ikke besværet værd. Find hellere et fuldtidsjob, og start det andet ved siden af, og så arbejde dig frem til at kunne starte for dig selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16

nej a kasse kan aldrig kombineres med at penge eller timer der ikke påvirker og du får i øvrigt nok nej til alm enkeltmandsvirksomhed men formentlig ok til bi-beskæftigelse - forudsat din A kasse mener at de kan stole på og kontrollere du er til rådighed alm arbedstid samtidigt - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/supplerende-dagpenge-bibeskftigelse.html

og gør intet uden du har fået OK fra din a-kasse for så kan det koste ganske dyrt

god vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 14:21

okay tusinde tak i to :) det har svaret på mine spørgsmål :)

Tak for linket John, vidste jeg ku regne med dig :D

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)