Hej aminoer. Jeg er nu ved at starte en enkeltmandsvirksom, men er på a-kasse... Jeg har læst nogle af de indlæg jeg kunne finde herinde, men præcist svar fandt jeg ikke synes jeg. Min plan var nemlig at lade "firmaet" beholde alle de penge den tjener, via de freelancerjob jeg får, så der fortsat ikke kommer penge på min egen konto. Ville gøre det som en slags opsparing for en dag eventuelt at starte i/s selskab eller lignende så jeg havde en fin sum penge, og eventuelt kunne betale min egen løn også komme ud af a-kassen. Jeg vil stadig søge job på fuldtid, men arbejde i virksomheden i weekender og aftener. Er det muligt? Det er et webbureau jeg vil åbne.. Tak på forhånd. Vh. Tolga Koc |
Ja det er muligt, men du ville skulle dokumentere alt hvad du foretager dig. Du skal f.eks. registrere alt den tid du bruger på dit firma, og husk det er ikke hvor meget du tjener i dit firma, men antallet af timer der tæller. Bruger du 5 timer på at lave tilbud og 5 timer på møder i en uge, ja så bliver der trukket 10 timer i dine dagpenge.
Personligt vil jeg give dig det råd at lade være, det er ikke besværet værd. Find hellere et fuldtidsjob, og start det andet ved siden af, og så arbejde dig frem til at kunne starte for dig selv.