Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af deltagergebyr motionsløb for ejer af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal deltage i et par motionsløb her over sommeren, og har overvejet om det er noget man kan betale fra firmakontoen, når man har en enkeltmandsvirksomhed?

Mange firmaer betaler jo lignende tilmeldingsgebyr for deres ansatte, så det kan vil sidestilles med det? Eller gælder der særlige regler som selvstændig?

Jeg har prøvet at søge i arkivet, men kan kun finde nogen der handler om betaling af deltagergebyr og tøj for hele familien. I dette tilfælde er det kun mig selv det drejer sig om. Firmanavnet vil selvfølgelig fremgå af tilmelding / resultatlisten som sponsornavn.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:32

johs32:

Mange firmaer betaler jo lignende tilmeldingsgebyr for deres ansatte, så det kan vil sidestilles med det? Eller gælder der særlige regler som selvstændig?

Reelt set så burde der ikke gøre nogen forskel, men det gør det alligevel.

Først og fremmest synes jeg du skal prøve at læse den juridiske vejledning afsnit C.C.2.2.1.3 som forklarer hvordan der skal afgrænses mellem udgifter til dig som privatperson (hvilke der ikke er fradrag for) og udgifter du kan fradrage i virksomheden.

Helt grundlæggende kan du fradrage udgifter jf. statsskattelovens § 6 som er med til at sikre og vedligeholde indkomsten. Så du må stille dig selv spørgsmålet, om din deltagelse i et motionsløb er personlig selvrealisering eller reelt til fordel for virksomheden! Der findes intet sort/hvidt svar på dette, men i og med det kun er til dig selv og ikke som et led i pleje af ansat personale tror jeg du vil have svært ved at kunne fradrage udgifterne til et motionsløb.

Tilmeldt 24. Feb 12
Skrevet kl. 13:49

Okay, tak for svar. Jeg tænkte nok, at det ville blive svært.

Jeg prøver at læse op på det.

Mht. "udbetaling af ekstra kørepenge", er det jo netop fordi jeg forsøger at have alt på det rene og ikke bøje reglerne, så det er naturligvis udelukket.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22

nej det kan du ikke som ejer af enkeltmands og heller ikke som ejer af selskab for den sags skyld

Der er masser af ting en ansat i princip KAN få som ejer ike kan

La helt være med kørepenge til noget der ikke er business relevant - det er skråplan og kan gå helt galt, men den var du jo også fint med på - støtter bare op

Endeligt er det sikkert ikke ruinerde i alle fald :)

godt løb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40

Jesper_nl:
Helt grundlæggende kan du fradrage udgifter jf. statsskattelovens § 6 som er med til at sikre og vedligeholde indkomsten. Så du må stille dig selv spørgsmålet, om din deltagelse i et motionsløb er personlig selvrealisering eller reelt til fordel for virksomheden! Der findes intet sort/hvidt svar på dette,

Yes

Ja - bedre kan det ikke siges.

Tilmeldt 24. Feb 12
Skrevet kl. 03:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

nej det kan du ikke som ejer af enkeltmands og heller ikke som ejer af selskab for den sags skyld

Der er masser af ting en ansat i princip KAN få som ejer ike kan

La helt være med kørepenge til noget der ikke er business relevant - det er skråplan og kan gå helt galt, men den var du jo også fint med på - støtter bare op

Endeligt er det sikkert ikke ruinerde i alle fald :)

Super John, mange tak for klart svar! Det er helt sikkert ikke ruinerende! 

Per Krabbe, scanboat.com:

Bøje regler .... når du spørger om du må fratrække tilmelding til et motionsløb ...... argghhh... - så var der vist mange der gerne ville til New York Maraton også ....

Øh, forstår slet ikke denne udmelding, jeg spørger jo netop fordi jeg ikke kender reglerne, og ikke ønsker at bryde de regler jeg ikke kender.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)