Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkerte faktura nr, altså ikke fortløbende

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har søgt lidt herinde, men kan ikke finde svar på lige præcis mit problem.

Jeg har en lille massage klinik, hvor kun min kæreste er ansat.

Jeg havde cvr nr I forvejen, så det kørte vi bare videre på, med en ny branchekode.

Fakturering er foregået med blokke som alle er købt med fortløbende numre. (Forenklet faktura)

Nu er sagen den, at kæresten har jo købt flere undervejs og de er ikke længere forsløbende, blokkende imellem.

Alstå en blok slutter f.eks med nr. 001000 og den næste blok hun tager hul på starter med f.eks 001600.

Hvad gør jeg så lige her I forhold til min evtuelle documentation overfor TS.

Jeg er skiftet til Dinero efterfølgende, så fremadrettet er der styr på det.

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12

forklarer skat hvordan fejlen opstod hvis de spørger. Det er jo aldrig godt - da du så KUNNE ha 599 fakturaer du kunne gi ud uden at bogføre - men mon ikke datoer viser noget og du har jo en forklaring i alle fald + KAN jo ikke ændre det? OM du kan bruge forenklet faktura kan jeg derimod ikke overskue i fast klinik http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/faktura-krav-til-faktura.html  kan måske sige noget om det, ellers må andre i spil

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:30

Hvor mange fakturaer drejer det sig om? Hvis det er få, er jeg sikker på, at SKAT godkender en lavpraktisk løsning, hvor I sætter en streg over de forkerte numre (så de stadig kan ses) og påfører det nye, som så efterfølger den første serie. I dit tilfælde skal du altså overstrege 001600 (som vel er 001601 :-)) og skrive 001001 på den. På første faktura kan du evt. bagpå skrive en lille notits om det. Jeg synes ikke, der er nogen grund til at tage af SKATs i forvejen begrænsede resurser. Hvis du endnu ikke er begyndt at skrive fakturaer i Dinero, kan du så fortsætte, præcis dertil, hvor du er nået i papirblokken (+1 :-)). Hvis ikke, må du forklare dig igen, f.eks. på bagsiden af sidste faktura.

Hvis det handler om mange fakturaer, må vi trylle om.

Tilmeldt 11. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:59

Hej igen,

Det er 4 faktura blokke som ikke hænger sammen mellem de 4 blokke.
Tænker også, at datoen jo forklarer det.
Ellers skulle der jo være helt vanvittigt mange kunder på samme dag eller indenfor et par dage.
Jeg har kun ca 1-2 kunder om dagen og nogle dage slet ingen.
Jeg har kun 1 massør ansat på 10 timer om ugen, så det ville jo slet ikke være muligt.
Mine Dinero fakturaer starter med 1,2,3 osv, så de kører jo fortløbende, men ikke fortsat på gamle numre +1.
Det var de ellers sat til, men massøren kunne ikke få det til, at ændre sig så hun kørte videre fra nr.1.
Så der er skaden sket, men de kører som de skal nu.
Da jeg kun har privatpersoner, så må jeg gerne bruge forenklet. Men det er jo fortid med Dinero.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:22

Klyde73:
Det er 4 faktura blokke

Nu ved jeg så ikke liiii, hvor mange der er i en blok. Jeg vil stadig mene, at den er gangbar ift. SKAT, hvis du skriver en lille notits omkring det på første og sidste faktura i hver serie. Dette især, hvis datoerne er kronologiske, altså at du ikke er startet på en ny blok, før den gamle er færdig. Kan du få evt. fakturanumrene med ind i teksten i regnskabet, vil det efter min mening være helt fjong. Det vigtigste er, at du kan redegøre for, at du har styr på det. Måske skulle du skrive en lille notits et sted, så du ikke glemmer sammenhængen om f.eks. 3 år, hvis det skulle blive aktuelt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)