Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat retur - personligt eller til virksomheden?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj alle herude,

Først af alt - tak for alle jeres gode svar. Har læst med på siden det sidste års tid og fundet svar på rigtig mange ting uden at have haft behov for selv at stille et spørgsmål. 

Her kommer så lige et spørgsmål som nok er for dummys - men bær over med mig.

Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed der er ny opstartet og derfor ikke har genereret overskud i det forgangne år, dvs. der kommer penge retur fra SKAT, men de penge der kommer retur er det til mig som privatperson eller til virksomheden? 

Mit eget bud går på det er til mig personligt, men hvis jeg skulle tage fejl, hvordan skal jeg kunne lurer ud af årsopgørelsen hvilket beløb der går retur til virksomheden og hvilket der går retur til mig som privatperson (befordring, lån m.v). 

På forhånd tak for jeres svar. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47219
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03

til dig personligt alt sammen - Du kan bare holde skat helt uden af virksomheden og skat er i alle fald ikke en del af dens resultat - så dine penge

Du skal ikke ha underskud hvert år for så kan skat i alle fald ville stille spørgsmål - ofte efter 3 eller flere år - 

venligst John Hannover

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:12

Hej John,
1000 Tak for det. Det regner jeg bestemt heller ikke med, men Ja mange opstartsomkostninger.

Rigtig god aften og Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)